ténytár.blog - Utolsó kommentek
blfr5@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41053162
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-25T16:42:06+01:00
2021-11-25T16:42:06+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41037568" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41037568 );">@eßemfaßom meg áll</a>: <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://24.hu/otthon/2021/11/25/ikea-minilakas-havi-280-forint-apro-otthon-japan/">24.hu/otthon/2021/11/25/ikea-minilakas-havi-280-forint-apro-otthon-japan/</a> :)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/19/igy_veszett_el_a_magyar_videk_a_2015_2016-os_foldprivatizacio_visszassagai/full_commentlist/1#c41042772
Válasz erre: Így veszett el a magyar vidék – A 2015–2016-os földprivatizáció visszásságai
2021-11-20T10:13:52+01:00
2021-11-20T10:13:52+01:00
MAXVAL bircaman közirtó
http://blog.hu/user/1553418
Eredményes tükrözés utan Biden visszatért az elnöki széklet.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/19/igy_veszett_el_a_magyar_videk_a_2015_2016-os_foldprivatizacio_visszassagai/full_commentlist/1#c41042198
Válasz erre: Így veszett el a magyar vidék – A 2015–2016-os földprivatizáció visszásságai
2021-11-19T20:33:53+01:00
2021-11-19T20:33:53+01:00
Billy Hill
http://blog.hu/user/164988
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/19/igy_veszett_el_a_magyar_videk_a_2015_2016-os_foldprivatizacio_visszassagai?full_commentlist=1#c41041370" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41041370 );">@midnight coder</a>: Hát én is inkább a kárpótlási jegyes korszakot vizsgálnám inkább... Ajánlott olvasmány: Lakatos Pál - Ellopott rendszerváltás.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/19/igy_veszett_el_a_magyar_videk_a_2015_2016-os_foldprivatizacio_visszassagai/full_commentlist/1#c41042194
Válasz erre: Így veszett el a magyar vidék – A 2015–2016-os földprivatizáció visszásságai
2021-11-19T20:31:43+01:00
2021-11-19T20:31:43+01:00
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii
http://blog.hu/user/302263
Napraforgó blog? :)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/19/igy_veszett_el_a_magyar_videk_a_2015_2016-os_foldprivatizacio_visszassagai/full_commentlist/1#c41041370
Válasz erre: Így veszett el a magyar vidék – A 2015–2016-os földprivatizáció visszásságai
2021-11-19T10:40:13+01:00
2021-11-19T10:40:13+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
A magyar vidék kb. a téeszesítés során veszett el. Aztán másodszor a TSZ-ek szétverése után.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41037568
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-16T11:32:23+01:00
2021-11-16T11:32:23+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41035786" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41035786 );">@tatárfejű kutya</a>: Az én megoldásom az, hogy mindenki éljen abban amit meg tud fizetni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41035786
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-15T08:49:08+01:00
2021-11-15T08:49:08+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41035650" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41035650 );">@eßemfaßom meg áll</a>: <br />
<br />
Ez a cikk címe...<br />
<br />
"Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?"<br />
<br />
Én próbáltam valamit kiizzadni, a saját "megoldásomat"...te milyen megoldást javasolnál?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41035650
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-15T07:02:40+01:00
2021-11-15T07:02:40+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41034430" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41034430 );">@tatárfejű kutya</a>: "nem akarnak az emberek idegenekkel 2-3-4 ágyas szobákban lakni!" Szalag mellett állva csirkét sem azért beleznek mert annyira azt akarnák csinálni de ha az jut akkor az jut.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41035646
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-15T07:00:47+01:00
2021-11-15T07:00:47+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
@tatárfejű kutya: Nem volt egy különösebben alkoholista csapat. Ha van 2 gyereked akkor vissza fogsz vágyni a pihentető 4másikfelnőttellegyszobábanélés nyugalmára. Márpedig elég sokan dolgoznak ugy, hogy van gyerekük.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034510
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T11:46:59+01:00
2021-11-14T11:46:59+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033504" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033504 );">@MEDVE1978</a>: nem. Egyrészt, ahogy írtam, ha a lakhatás megoldott, nem kell hitelt törleszteni, akkor a tanári fizetésből is meg lehet élni, ha szerényen is. Másrészt ugyan a pedagógusok nálunk sohasem voltak rendesen megfizetve, azért persze sokan biztak benne, hogy idővel javul a helyzet, ha felzárkózunk a nyugathoz. Sajnos az ellenkezője történt, az utóbbi években drasztikusan csökkent a pedagógusok fizetésének a reálértéke.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034430
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T11:13:31+01:00
2021-11-14T11:13:31+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41034334" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41034334 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: oh ember...kiemeled a legújabb munkásszállót:))) Menj már el a Maglódi úti szállóra vagy a Kerekes utcai -Fehérvári útra-Gyömrői útra:)) Megesznek az ágyi poloskák!<br />
<br />
Fogd már fel, hogy nem akarnak az emberek idegenekkel 2-3-4 ágyas szobákban lakni!<br />
<br />
Életedben nem jártál még ilyen szállókon és osztanád itt az észt...csak nyomod a semmit. <br />
<br />
Minden kommentedben csak fröcsögsz, de egy épkézláb javaslatot se írtál még, csak az agresszív butaságaidat nyomod.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034334
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T10:31:16+01:00
2021-11-14T10:31:16+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41034216" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41034216 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
""még igazából szobánkénti vízesblokk sem kellene feltétlenül, hanem minden szinten egy női és férfi vízesblokk+konyha, a lényeg, hogy minél olcsóbban ki lehessen hozni az építési költségeket."<br />
Mondtam, építs, ha szerinted erre vágyik bárki is. Közös konyha, közös fürdőszoba meg egy luk aludni. <br />
<br />
Igen, marhára jellemző a hogy a borsodi betanított munkások a könyvtárat keresik.<br />
<br />
"Az a lényeg, hogy egyágyas vagy max 2 ágyas szobák kellenének, ahol tudsz pihenni, nem tömegszállások, mint amik most vannak."<br />
Meséld már el hitelesen, hogy most mik vannak. Mert <br />
<a rel="nofollow" href="https://munkasszallok.hu/munkasszallo/budapest-soroksari-ut/">munkasszallok.hu/munkasszallo/budapest-soroksari-ut/</a><br />
alapján a jelenlegi szállók pont háromszor akkora szobákat adnak, mint amit te találtál ki. Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy amit a multik kibérelnek azokban 30 ember lenne egy körletben.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034232
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T09:35:06+01:00
2021-11-14T09:35:06+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41034086" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41034086 );">@eßemfaßom meg áll</a>:gondolom leitták magukat minden este, ...előfordul az építőiparban. Azért írtam korábban, hogy csak 1 vagy 2 ágyas szobás szállókat építtetnék, hogy tudjon pihenni aki akar. Ha egy gyárban dolgozol ott minden belépéskor szúrópróba szerűen szondázás van általában és hamar kiszavaznak, ha túl sokáig ittál előző este.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034216
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T09:29:08+01:00
2021-11-14T09:29:08+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033940" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033940 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: Egy előző hozzászólásomban leírtam..."még igazából szobánkénti vízesblokk sem kellene feltétlenül, hanem minden szinten egy női és férfi vízesblokk+konyha, a lényeg, hogy minél olcsóbban ki lehessen hozni az építési költségeket."<br />
<br />
Hidd el, meg lehet oldani, én éveket éltem ilyen helyen, annyi különbséggel, hogy 3-4 emberrel egy közös szobában. Váltottam egy bérletet egy kb 20 percre lévő könyvtárba és oda jártam olvasni, idegennyelvet tanulni.(minden napi-hetilapot ki tudtam olvasni vagy vittem magammal könyvet) <br />
Lehet menni konditerembe stb...<br />
<br />
Az a lényeg, hogy egyágyas vagy max 2 ágyas szobák kellenének, ahol tudsz pihenni, nem tömegszállások, mint amik most vannak.<br />
És ezt ideiglenes megoldásnak gondolom.<br />
Nem mindenki úgy kezdi az életét, hogy a lakatos apja alá tesz egy házat, mint a "nagy hohohorgásznak":))
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034086
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T08:14:17+01:00
2021-11-14T08:14:17+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033508" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033508 );">@tatárfejű kutya</a>: Pár éve a szembelakást megvette egy vállalkozó munkásszállásnak. 1 szoba fürdőszoba budi, laktak benne 5en 6an, mikor hogy. Annyira szar volt szegényeknek, hogy állandóan buliztak.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034076
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T08:07:12+01:00
2021-11-14T08:07:12+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033556" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033556 );">@MEDVE1978</a>: És mindenkinek JÁR a fasza lakás jó helyen?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41034034
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-14T07:11:38+01:00
2021-11-14T07:11:38+01:00
DFK
http://blog.hu/user/148783
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033556" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033556 );">@MEDVE1978</a>: Csepel 30 nm miért is élhetetlen?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033940
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T23:38:23+01:00
2021-11-13T23:38:23+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033310" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033310 );">@tatárfejű kutya</a>: Aham. Borzasztóan meggyőző az a lépcső a normális élethez amit egy 2x4 méteres cellában kéne eltöltenie.<br />
Amit megspórol a lakhatáson azt majd gondolom elkölti ha enni akar, vagy mosni, mert hogy a 8 négyzetméterre nem teszel se konyhát, se semmit, az biztos.<br />
<br />
Egész más 40 négyzetméteren élni hárman, mint 8 nm-en egyedül, csak szólok- Lehet, hogy neked elképzelhetetlen, de van olyan, hogy az ember leül egy székre és olvas. Vagy kaját melegít. <br />
<br />
Csak szólok, hogy máshol magánzárkának hívják az agyrémedet, és büntetésként alkalmazzák.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033692
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T20:37:20+01:00
2021-11-13T20:37:20+01:00
a nagy hohohorgász
http://blog.hu/user/1498968
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033690" class="reply_nick_1498968" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033690 );">@a nagy hohohorgász</a>: megjegyezve azt hogy a régi rendszer jó tanárai igen is jól megelnek és köszönik jól megvannak.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033690
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T20:34:51+01:00
2021-11-13T20:34:51+01:00
a nagy hohohorgász
http://blog.hu/user/1498968
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033504" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033504 );">@MEDVE1978</a>: egy normális kérdés, szerinted 2000 után hány középiskolás tanult tanárnak azért mert valóban tanár akart lenni???? És hányan azért mert az is ad egy diplomát és addig sem kell dolgozni???? 2000 után a leghulyebbek mentek tanárnak meg kommunikáció szakosnak... a régi rendszer jó tanarait sajnálom az új rendszer jó tanárai pedig nem 200 nettót keresnek, az új és a régi rendszer szar tanárai meg ott rohadjanak meg ahogy vannak! Na ez a szabadpiac:)))
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033634
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T20:00:36+01:00
2021-11-13T20:00:36+01:00
a nagy hohohorgász
http://blog.hu/user/1498968
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033556" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033556 );">@MEDVE1978</a>: de azt felfogod hogy az ingatlan árakat pontosan azok nyomják fel akik már 1edul akarnak élni 18evesen???? Meg az a sok buzi aki szabadpiac mániás és milyen olcsó az rbnb külföldön!!!! Na a külföldi pontosan ugyanúgy gondolkodik, butapesten rbnbzek mert az milyen fasza. A tehetősebb emberek meg megvasaroljak az ingatlant a csóró elől.... hát ki érti ezt???? Éljen a szabadpiac:)))) amúgy a szuleiteket megkerdeztetek már arról hogy mért akartak utazgatni és miért nem neked gyűjtöttek lakásra? Pontosan azért mert ugyanolyan gyökér fogyasztók mint te....hahaha. az én lakatos apám meg a szabasz anyám 22 éves koromra tudott nekem házat venni, hitel nélkül!!!! Úgy hogy mellette kaja pia volt. Öltözködés a tigris piacról, nyaralás a Duna parton, de sosem nelkuloztem..... ja és legszebb az egészben hogy 22eves koromra jártam ki a főiskolát és addig nem kellett dolgoznom.... köszönjetek meg a szuleiteknek hogy feleltek a jovotoket, ti is azt csináljátok a gyerekeitekevel:)))))
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033556
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T19:37:38+01:00
2021-11-13T19:37:38+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033070" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033070 );">@eßemfaßom meg áll</a>: 20 millió forintért olyan lakást kapsz, ami vagy a VIII. ker közepén van vagy Csepelen/Újpesten és mondjuk 20-30 nm. (Összesen talán 15 találatot ad ki az ingatlan.com). Egy fiatal párnak nem hinném, hogy ez élhető környezetet nyújtana. 30-40 millió forint alatt Budapesten nem találsz igazán élhető lakást.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033542
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T19:33:28+01:00
2021-11-13T19:33:28+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032794" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032794 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: <br />
A 10 év átlagkereset azt jelenti, hogy egy párnál az egyik fél jövedelmét 10 éven keresztül teljes mértékben megspórolod. Átlagkeresetnél, meg albérletnél mondjuk ez azt jelentené, hogy 330-at félreteszel, jó esetben 150-180 a rezsi+lakbér, marad 150, amiből két embernek kell élnie, ennie, ruházkodnia és akkor nyaralásról, egyéb extra kiadásról, autóról stb. nem is beszéltünk. Ergo így is, úgy is az jön ki, hogy az átlagkeresettel rendelkező ember nem fog tudni megspórolni annyi pénzt, hogy abból valaha normális lakást vegyen, hacsak nem jut örökséghez.<br />
<br />
Láttam ezt a rokonságban (tanárok), ahol a szülők vidékről költöztek fel és vettek még a nyolcvanas években hitelre egy panellakást, amit sokáig fizettek (akkor még nem volt annyira értéktelen a tanári fizetés). Az egyik gyerek úgy tudott elköltözni, amikor felnőtt, hogy közben meghalt a nagymama és ráhagyta a lakást. A másik gyereknek 0 indulótőkét tudtak adni, így ő az agglomeráció szélén vett a férjével minimális indulótőkéből egy lakást, úgy, hogy 20 évre eladósodtak. És ez még 2014 környékén volt, amióta több mint duplájára mentek fel a lakásárak. <br />
<br />
Nem mondom azt, hogy ez sok vagy kevés, inkább azt, hogy ez nagyon erősen csökkenti a társadalmi mobilitást és az egyének lehetőségeit.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033508
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T19:25:42+01:00
2021-11-13T19:25:42+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033422" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033422 );">@eßemfaßom meg áll</a>: nekem kollégistaként és melósként is, azért írom, mert van viszonyítási alapom.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033504
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T19:19:34+01:00
2021-11-13T19:19:34+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032758" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032758 );">@Andy73</a>: Ezt teljesen úgy mondod, mintha a legtöbb embernél választás dolga az, hogy ő most 200 ezret vagy 1,5 milliót fog keresni havonta.... Akkor az összes (80 ezer) pedagógusból mondjuk olyan 60 ezer tudatosan a szegénységet választotta?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033494
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T19:14:57+01:00
2021-11-13T19:14:57+01:00
a nagy hohohorgász
http://blog.hu/user/1498968
Szerintem a butapesti varoshazabol csináljanak berlakasokat és ha 2 év múlva is működik akkor jöhet a többi. Addig legyen a parlamentben a pesti önkormányzat, úgy is elfernek. <br />
A másik ötletem meg az hogy az ingatlan spekulánsokat kotelezzuk hajléktalanok befogadasara ha üresen áll az ingatlan:)))))
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033422
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T18:18:45+01:00
2021-11-13T18:18:45+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033310" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033310 );">@tatárfejű kutya</a>: Nekem kollégistaként volt ebben tapasztalatom. Tudom ez ciki.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033310
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T17:10:03+01:00
2021-11-13T17:10:03+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033072" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033072 );">@eßemfaßom meg áll</a>: látom még nem volt lehetőséget kipróbálni, milyen melósként többekkel együtt lakni egy szobában:))<br />
<br />
Ne is próbáld ki;)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033308
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T17:08:52+01:00
2021-11-13T17:08:52+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033102" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033102 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: "És ez mennyivel is jobb, mint hogy anyádnál laksz? Vagy 3 másikkal egy emberi méretű lakásban, ahol mondjuk ki tudod nyújtani a lábadat? Bázis ahol mosakszol? Aztán? 8 órát meg ácsorogsz a hidegben, esőben? Normális vagy?"<br />
<br />
...családok élik le az életüket 35-40 négyzetmétereken agyonsikolázott cimborám, csak szólok:)))<br />
Szerinted mit csinál az átlagmagyar, aki pár tíz négyzetméteren él...nyomkodja a telefont, nézi a tv-t meg koslat a városban...jó reggelt!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033302
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T17:05:29+01:00
2021-11-13T17:05:29+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41033094" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41033094 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: ki mondta, hogy a munkásszállón kell leélnie az életét a delikvensnek? Ez nyilván csak egy lépcső lenne egy normálisabb élethez, amit a zsákfalujában nem tudna megtenni.<br />
<br />
"És ki fog rohangálni a hajlékonyok után, hogy ugyan már aludjanak a konténerben? A másik, hogy reggel ki fogja kitenni az összeszart bedrogozott hajléktalant? Ki fogja kipucolni a konténert?"<br />
<br />
Nyilván a templomi kórus tagjai ember:)) Rendőrök, szociális munkások, mint akik általában rohangálak utánuk...kitakarítani pedig azok, akik most is takarítják a szart utánuk! Vagy szerinted mi lesz a kapualjakba került szarral? Jön Tarlós-Karácsony és reggelre összeszedi?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033102
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T14:47:03+01:00
2021-11-13T14:47:03+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032890" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032890 );">@midnight coder</a>: <br />
"1. Nem is az a cél, hogy itt éld le az életedet. De van egy bázis ahol tudsz mosakodni, rendbe tudod tenni magad, tudsz nyugodtan aludni, el tudod zárni a magántulajdonodat. Innen be tudsz járni dolgozni. Ami azt jelenti, hogy tudsz megtakarítást képezni egy normális lakhatáshoz."<br />
És ez mennyivel is jobb, mint hogy anyádnál laksz? Vagy 3 másikkal egy emberi méretű lakásban, ahol mondjuk ki tudod nyújtani a lábadat? Bázis ahol mosakszol? Aztán? 8 órát meg ácsorogsz a hidegben, esőben? Normális vagy?<br />
<br />
"Ez nyilván szociális lakhatást jelent - azaz állam bácsi biztosítja nagyon olcsón, cserébe viszont nem elvárható szerintem hogy ugyanazt a komfortot kapja a polgár mint az aki egy életen át dolgozott a házáért vagy lakásáért, csak azért mert csóró az illetõ."<br />
Ez nem lakhatás. Ez valami utópisztikus sci-fi ből származó borzalom. Baszki, mérj már ki 20 nm-t aztán próbálj ott eltölteni egy hetet.<br />
<br />
"Ha eleve így van tervezve, akkor pont annyival jönne ki kevesebbre, mint amennyivel kevesebb a négyzetméter. Egy ilyen szerintem kb. olyan 10 millió körül jönne ki."<br />
És erre bármilyen alapod van, vagy csak hasraütöttél? Meséld már el, hogy ugyan miért lenne olcsóbb a 600ezer/nm? Megsúgom, hogy nem a szalagparketta a drága egy lakásban.<br />
<br />
"Ami nem kevés, de pont szociális célok esetén fontos hogy minél kevesebb pénzbõl minél több ember számára biztosítsuk a minimális lakhatást."<br />
Agyrém.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033094
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T14:41:17+01:00
2021-11-13T14:41:17+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032868" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032868 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
Azért tök jó, hogy akármilyen szar is a jelenlegi rendszer, de te még rosszabbat csinálnál.<br />
"Kb 2X4 méteres területű szobákat, ha 2 személyes, akkor pedig minimálisan nagyobb..."ágy-asztal-tv"ahogy Lovasi mondta és kész.<br />
Az egy nagyobb budi. Élhetetlen. Oda max aludni fog bemenni az ember, már ha igényesebb valamivel egy kutyánál. Konkrétan csinálnál egy börtöncellát. <br />
<br />
"A hajléktalanoknak pedig valami mobil konténer lakókocsit éjszakára, aztán nappal vissza a konténereket valami parkolóba."<br />
Ennél nagyobb baromságot nem olvastam. És ki fog rohangálni a hajlékonyok után, hogy ugyan már aludjanak a konténerben? A másik, hogy reggel ki fogja kitenni az összeszart bedrogozott hajléktalant? Ki fogja kipucolni a konténert?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033086
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T14:37:14+01:00
2021-11-13T14:37:14+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032860" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032860 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
"Ne keverd már össze, hogy be kell egy diáknak kialvatlanul ülnie előadásra vagy egy melósnak dolgoznia kell 8-12 órákat szintén kialvatlanul:)) Egy kicsit más a szitu elhiheted;)"<br />
Ja. Hiszen nyilván a repülésirányítók laknak tömegszálláson.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033072
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T14:26:17+01:00
2021-11-13T14:26:17+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032860" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032860 );">@tatárfejű kutya</a>: Jó kifogás sose rossz. Mindenesetre az emberiség története során volt már szarabb élet annál, hogy több emberrel kellett osztozni az összkomfortos ingatlanon munkaidőn túl.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41033070
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T14:23:35+01:00
2021-11-13T14:23:35+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032726" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032726 );">@MEDVE1978</a>: "Egy ilyen 60 nm-es lakás ára ma Budapesten átlagosan 42 millió forint." Ami ugy jön ki hogy van 20 ért is meg 70ért is. Akinek akkora a bevétele az ne a 40millás átlagot célozza be hanem a 20millásat.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032892
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T12:21:49+01:00
2021-11-13T12:21:49+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032868" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032868 );">@tatárfejű kutya</a>: Nem hiszem, hogy cél kellene hogy legyen hogy hajléktalanok gurigázzanak lakókonténereket szerteszét a városban. Nekik is ilyen kapszulahoteleket kellene biztosítani.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032890
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T12:20:12+01:00
2021-11-13T12:20:12+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032692" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032692 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: <br />
<br />
1. Nem is az a cél, hogy itt éld le az életedet. De van egy bázis ahol tudsz mosakodni, rendbe tudod tenni magad, tudsz nyugodtan aludni, el tudod zárni a magántulajdonodat. Innen be tudsz járni dolgozni. Ami azt jelenti, hogy tudsz megtakarítást képezni egy normális lakhatáshoz.<br />
<br />
Ez nyilván szociális lakhatást jelent - azaz állam bácsi biztosítja nagyon olcsón, cserébe viszont nem elvárható szerintem hogy ugyanazt a komfortot kapja a polgár mint az aki egy életen át dolgozott a házáért vagy lakásáért, csak azért mert csóró az illetõ.<br />
<br />
2. Ha eleve így van tervezve, akkor pont annyival jönne ki kevesebbre, mint amennyivel kevesebb a négyzetméter. Egy ilyen szerintem kb. olyan 10 millió körül jönne ki. Ami nem kevés, de pont szociális célok esetén fontos hogy minél kevesebb pénzbõl minél több ember számára biztosítsuk a minimális lakhatást.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032868
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T12:01:42+01:00
2021-11-13T12:01:42+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032680" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032680 );">@midnight coder</a>: pontosan! Sőt...még igazából szobánkénti vízesblokk sem kellene feltétlenül, hanem minden szinten egy női és férfi vízesblokk+konyha, a lényeg, hogy minél olcsóbban ki lehessen hozni az építési költségeket.<br />
Kb 2X4 méteres területű szobákat, ha 2 személyes, akkor pedig minimálisan nagyobb..."ágy-asztal-tv"ahogy Lovasi mondta és kész.<br />
A hajléktalanoknak pedig valami mobil konténer lakókocsit éjszakára, aztán nappal vissza a konténereket valami parkolóba. Aki ennek ellenére nem hajlandó legalább az éjszakát egy ilyen lakó konténerben tölteni, azt valami rahab intézménybe ideiglenesen bezárni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032860
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T11:55:44+01:00
2021-11-13T11:55:44+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032632" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032632 );">@eßemfaßom meg áll</a>: ok...lenyomtál te már 12 órás műszakot gyárban, hogy a munkásszállós szobatársadtól nem tudtál aludni a következő 12 órás műszakod előtt?:))<br />
<br />
Ne keverd már össze, hogy be kell egy diáknak kialvatlanul ülnie előadásra vagy egy melósnak dolgoznia kell 8-12 órákat szintén kialvatlanul:)) Egy kicsit más a szitu elhiheted;)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032806
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T11:24:51+01:00
2021-11-13T11:24:51+01:00
Nzoltan
http://blog.hu/user/112544
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032604" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032604 );">@tatárfejű kutya</a>: Azért keresnek annyit, mert annyiért elvállalják.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032798
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T11:15:43+01:00
2021-11-13T11:15:43+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032786" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032786 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: az azért igaz, hogy a tanári fizetés reálértéke hatalmasat zuhant az utóbbi években. Tanárokra pedig szükség van, így ezen változtatni kell, mert már most is tanarhiany van.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032794
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T11:13:01+01:00
2021-11-13T11:13:01+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032726" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032726 );">@MEDVE1978</a>: <br />
"Egy ilyen 60 nm-es lakás ára ma Budapesten átlagosan 42 millió forint. A budapesti átlagkereset 330 ezer Ft, tehát 10,5 évnyi átlagkeresetet kellene összegyűjteni.."<br />
Egyébként mégis mi a szent szart várnál el? <br />
Tíz év átlagkereset kell egy normális, saját tulajdonú lakáshoz? Egy pár esetén ez 5? Alanyi jogon kéne odacsapni minden érdeklődőnek a lakást, vagy mit szeretnél?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032786
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T11:09:37+01:00
2021-11-13T11:09:37+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032758" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032758 );">@Andy73</a>: <br />
"régóta az a helyzet, hogy mindenkinek fel kell mérni a saját lehetőségeit. Ha van megfelelő családi háttere, lakhatasa, akkor megengedheti magának azt a luxust, hogy alacsony fizetésű munkát válasszon, hivatástudatbol. Ha nincs ez a háttér, akkor magának kell megteremteni az alapokat."<br />
Na, ezt linkeld az összes ballib kesergőblogra. <br />
Mert ugye az az alaptételük állandóan, hogy a kezdő tanár így meg úgy. Marha egyszerű, ha nem tudsz megélni a tanárkodásból akkor menj el segédmunkásnak az építkezésre. <br />
<br />
Ja, drágább a lakás Bp-n mint Borsodban. De ez nem volt mindig így, azért a budapestiek tettek valamit. Mondjuk a hetvenes években azért nem volt akkora álomlakás egy félemeleti társbérlet budival a folyosó végén.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032758
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T10:54:56+01:00
2021-11-13T10:54:56+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032726" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032726 );">@MEDVE1978</a>: régóta az a helyzet, hogy mindenkinek fel kell mérni a saját lehetőségeit. Ha van megfelelő családi háttere, lakhatasa, akkor megengedheti magának azt a luxust, hogy alacsony fizetésű munkát válasszon, hivatástudatbol. Ha nincs ez a háttér, akkor magának kell megteremteni az alapokat.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032726
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T10:31:11+01:00
2021-11-13T10:31:11+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032698" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032698 );">@Andy73</a>: Jó, túl sarkosan fogalmaztam. Annyi, hogy a nagyvárosokban megfizethetetlen. Mondjuk egy gyerekkel egy 50-60 nm-es lakás reális. Kisebb lakásban az egész már szenvedés. <br />
Egy ilyen 60 nm-es lakás ára ma Budapesten átlagosan 42 millió forint. A budapesti átlagkereset 330 ezer Ft, tehát 10,5 évnyi átlagkeresetet kellene összegyűjteni... és ez egy teljesen átlagos lakás. A 330 ezer nem túl magas bér, de szinte bármely tanár, nem orvos egészségügyi dolgozó, közigazgazgatási beosztott számára nehezen elérhető. ÉS így is azt jelentené, hogy 10 évig spórol, míg egyáltalán esélye van egy ilyen lakásra.<br />
<br />
Egyébként erre fokozottan igaz a jelenlegi globális kapitalizmus úgy nevezett meritokratikus kudarca. A meritokrácia a mindenki érdemei szerint érvényesül elve. Namármost jelen rendszerben bármilyen tehetséges lehet mondjuk a Borsod megyei kistelepülésről elszármazott 4 testvérrel rendelkező gyerek, ő bizony Budapesten soha sem fog lakást venni. Mondjuk 2 gyerek marad Borsodban és övé marad a bruttó 10 milliót érő családi ház (ebből így se, úgy se tudna semmit venni). Eljön Budapestre, ahol még mondjuk egy partnerrel / lakótárssal is kb. 80-100 ezer Ft/évbe fog kerülni a lakhatása. A 330-ból még ennie, ruházkodnia stb. is kell és akkor még semmit nem élt, csak vegetált. Ebben a rendszerben hatalmas szerepet kap az öröklés, anélkül nem tudsz elindulni. Ugyanebből az okból kifolyólag lényegében befagy az országos mobilizáció is számos helyen, hiszen egy mondjuk falusi házzal rendelkező ember nem fog tudni Budapesten lakást venni (agglomerációt és üdülőövezeteket persze kivéve).
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032720
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T10:28:03+01:00
2021-11-13T10:28:03+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032438" class="reply_nick_879521" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032438 );">@Liba bizottság</a>: ezenkívül az öreg házak, lakások helyett is kell újat építeni. Az ingatlanok jelentős része olyan elavult, rossz állapotban van, hogy nem éri meg felújítani.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032698
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T10:05:11+01:00
2021-11-13T10:05:11+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032360" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032360 );">@MEDVE1978</a>: nem megfizethetetlen az átlagembernek. Az átlagember továbbra is saját tulajdonú ingatlanban él. Az igaz, hogy az átlagembernek nincs annyi kp-ja, hogy fiatalon saját lakást vegyen, de ez mindig így volt, és nyugaton is így van. Kell hozzá családi (szülői, nagyszülői) segítség és/vagy hitel is
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032692
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T10:01:43+01:00
2021-11-13T10:01:43+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032680" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032680 );">@midnight coder</a>: <br />
"egy ágy, egy szekrény és némi fürdõszoba/WC. Villany, WI-FI és kész." A gond ezzel csak az lenne, hogy olyan közönséget vonzana be, akik miatt fényes nappal sem lenne biztonságos a környéken mászkálni.<br />
<br />
Nem ezzel több gond is van., nem csak egy. <br />
1. Ebben a cellában lakni nem lehetne, csak mondjuk aludni. <br />
2. A felépítése sehogy nem jönne ki jelenleg 20 milla alatt.<br />
Aztán mennyit is kérnél érte?<br />
3. Rohadt gyorsan leamortizálnák<br />
<br />
+
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032688
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:54:50+01:00
2021-11-13T09:54:50+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032682" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032682 );">@midnight coder</a>: Te láttál már olyan vírust, amelyik gazdatest nélkül szépen összeáll a többiekkel, és éldegél valahol?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032686
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:52:46+01:00
2021-11-13T09:52:46+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032096" class="reply_nick_302263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032096 );">@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii</a>: "Ha kimegy németbe fele ennyit dolgozni négyszer annyiért akkor micsoda? "<br />
<br />
Az okos ember. Ha fiatal lennék és csóró, én is kihúznám a csíkot pár évre, amíg annyi össze nem jön hogy legyen önerõm egy saját lakásra.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032682
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:51:32+01:00
2021-11-13T09:51:32+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032280" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032280 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: Igazából ezek Észak-Magyarországon sincsenek annyira jó helyen. Valahogy meg kellene oldani, hogy ez a fajta népesség egy megyébe költözzön. Pl. úgy, hogy ott magasabb lenne a segílyke és nem kellene dolgozni érte.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032680
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:49:12+01:00
2021-11-13T09:49:12+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
@tatárfejű kutya: Ilyesmin már én is gondolkodtam, bár nem munkásszállóként, hanem inkább a hajléktalan probléma megoldására. Igen, és nem is kellene feltétlenül sokkal nagyobbnak lennie egy ilyennek mint egy ágy, egy szekrény és némi fürdõszoba/WC. Villany, WI-FI és kész. A gond ezzel csak az lenne, hogy olyan közönséget vonzana be, akik miatt fényes nappal sem lenne biztonságos a környéken mászkálni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032650
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:24:51+01:00
2021-11-13T09:24:51+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
Azért komolyan beszarás...<br />
<a rel="nofollow" href="https://index.hu/gazdasag/2021/11/13/ingatlanpiac-lakasvasarlas-fiatalok-szuloi-kolcson-bankhitel/">index.hu/gazdasag/2021/11/13/ingatlanpiac-lakasvasarlas-fiatalok-szuloi-kolcson-bankhitel/</a><br />
<br />
"A fiataloknak csupán a 37 százaléka képes a lakásvásárlását készpénzből finanszírozni, de ők is feltételezhetően külső tőketámogatás segítségévél, esetükben jellemzően a családi háttér jelenti a bankot, ezzel szemben az idősebb generációk 62,5 százaléka tudja készpénzben, hitel nélkül megoldani lakásvásárlását "<br />
<br />
Jajj, jajj, micsoda világ ez, hogy háromból csak egy fiatal tud letenni 20-30-60 milliót.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032636
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T09:01:38+01:00
2021-11-13T09:01:38+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032632" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032632 );">@eßemfaßom meg áll</a>: <br />
Az nem olyan megalázó, egy borsodi zsákfaluból a nulla szakképesítéssel teljesen jogosan vannak igényei.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032632
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:57:47+01:00
2021-11-13T08:57:47+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032610" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032610 );">@tatárfejű kutya</a>: Érdekes az egyetemeken főiskolákon tanuló felnőtteknek nem degradáló több emberrel egy szobában lakni éveken át.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032624
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:47:54+01:00
2021-11-13T08:47:54+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032610" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032610 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
"Ha van egy pár, aki szeretne pl: Szabolcsból elmenni egy nagyvárosban, legyen lehetőségük együtt élni. Viszont, ha valaki egyedülálló, akkor ne kelljen idegenekkel egy szobában laknia."<br />
<br />
Építsél. Ilyen rohadt egyszerű.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032618
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:46:10+01:00
2021-11-13T08:46:10+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032604" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032604 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
"Már bocs...de hol keres egy rendőr-tanár-egészségügyi szakdolgozó -postás nettó 250-et?"<br />
Budapesten.<br />
Nézelődj utána.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032610
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:39:02+01:00
2021-11-13T08:39:02+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032508" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032508 );">@midnight coder</a>: azért írtam, hogy 1-2 ágyas szobás munkásszállókat kellene építeni, nem pedig 3-4 ágyas tömegszállásokat, amik most is vannak.<br />
Ha van egy pár, aki szeretne pl: Szabolcsból elmenni egy nagyvárosban, legyen lehetőségük együtt élni. Viszont, ha valaki egyedülálló, akkor ne kelljen idegenekkel egy szobában laknia.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032604
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:33:44+01:00
2021-11-13T08:33:44+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032432" class="reply_nick_1518996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032432 );">@tiltsál ki te gyökér</a>: <br />
<br />
"Már bocs, az nem lehetőség, hogy 250 nettóból 70ért béreljen szobát? Akkor maradjon otthon, és igyon tovább."<br />
<br />
Már bocs...de hol keres egy rendőr-tanár-egészségügyi szakdolgozó -postás nettó 250-et?<br />
<br />
Jahh..hogy miért nem mentek informatikusnak?!:)))
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032602
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T08:31:17+01:00
2021-11-13T08:31:17+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032328" class="reply_nick_1593798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032328 );">@1komment</a>: úgy van lakhatási válság, hogy azok a felszabadult lakások, ami a demográfiai változásokból jönnek, többnyire falvakban és vidéken vannak, ahol nincs munkalehetőség.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032508
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T07:12:35+01:00
2021-11-13T07:12:35+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031908" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031908 );">@tatárfejű kutya</a>: "Ha pedig munkásszállásra szeretne menni, akkor kénytelen egy nagy multinál 3-4 műszakos munkát vállalnia, a szálláson pedig isten tudja kikkel kell egy szobában laknia."<br />
<br />
A munkásszállónak pont az a lényege, hogy ki tudja kikkel kell együtt laknod. Akármilyen kulturált is, ott magánéleted nemigen lesz.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032488
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T07:05:25+01:00
2021-11-13T07:05:25+01:00
Nzoltan
http://blog.hu/user/112544
Régen sem úgy volt, hogy a lakhatás már megoldott volt az ember 25 éves korára. Rokonoknál, vagy szülői házban laktak, majd családalapítást követően kb. 5év után elkészült az a ház kalákában, ami után még 20 évig fizették a hiteleket. 50 éves korukra már valszeg nem voltak eladósodva.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032446
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-13T00:18:06+01:00
2021-11-13T00:18:06+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
Másik probléma még, amit én tapasztaltam, hogy sokan egy fős lakhatásban gondolkodnak. régen összeházasodtak és együtt is maradtak a közös háztartásban.<br />
<br />
150 ezres albérletet még egy fiatal pályakezdő párnak sem ördöngősség kivenni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032432
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T23:43:12+01:00
2021-11-12T23:43:12+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031908" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031908 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
"szerintem munkásszállók építésével viszonylag gyorsan lehetne ezen enyhíteni."<br />
Akkor építs, ha ekkora üzlet.<br />
<br />
"Ha egy egyedülálló fiatal szeretne Borsodból-Szabolcsból kiszabadulni, akkor nincs lehetősége egy nagyvárosban elmenni mondjuk postásnak vagy tanárnak, hiszen egy szoba bérlése is kb 70+rezsi és nem beszélve, hogy kikkel kell a házat közösen bérelnie." <br />
Már bocs, az nem lehetőség, hogy 250 nettóból 70ért béreljen szobát? Akkor maradjon otthon, és igyon tovább. <br />
Kikkel kell? Ugyanolyan borsodi fiatalokkal, mint ő?<br />
<br />
"a szálláson pedig isten tudja kikkel kell egy szobában laknia."<br />
Ez az állandóan visszatérő probléma, mint a hajléktalanszállón, ugye? Hogy ott lopnak. Mind arról panaszkodik, hogy lopnak. Biztos az öltönyös ügyvédek mennek be a szállókra lopkodni. <br />
Nem inkább arról van szó, hogy nem akarásnak nyögés a vége?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032428
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T23:37:40+01:00
2021-11-12T23:37:40+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
KSH és az ingatlan.com legutóbbi jelentése szerint Budapesten az átlagos bérleti díj jelenleg 150 000 forint<br />
<br />
Az Eurostat definíciója szerint a lakhatás akkor megfizethető, ha egy háztartás a rendelkezésre álló jövedelmének kevesebb mint 40 százalékát költi erre a célra.<br />
<br />
Tehát a család nettó jövedelmének kéne 375e Ft-nak lennie. <br />
Az két főre számolva 190e nettó per fő. <br />
Na, szóval Budapesten ennyiért senki nem dolgozik. A McDonaldsban nettó 220at kapnak.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032426
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T23:30:15+01:00
2021-11-12T23:30:15+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032328" class="reply_nick_1593798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032328 );">@1komment</a>: <br />
Nagyon egyszerűen. A nyolcvanas években nem volt ördögtől való gondolat, hogy esetleg két-három generáció együtt lakjon.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032424
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T23:28:00+01:00
2021-11-12T23:28:00+01:00
tiltsál ki te gyökér
http://blog.hu/user/1518996
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031712" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031712 );">@Fikalnyik Eugén</a>: <br />
"Az általad csórónak titulált réteg pl. egy szaktanár, aki néhány év gyakorlattal is 200-at kap kézbe. Vagy egy utcai kezdő rendőr. Esetleg egy ápolónő, akár diplomás is."<br />
Esetleg a kezdő 19 éves rendőr még lakhatna otthon az anyjával néhány évig?<br />
<br />
Imádom, hogy állandóan ezzel jöttök, hogy minimálbér meg kezdő tanár. A kezdő tanár tudtommal 23 éves. Sehol nincs leírva, hogy 23 évesen egyedül lakás jár valakinek.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032360
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T22:18:49+01:00
2021-11-12T22:18:49+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
Önmagában ez nem egyedi magyar probléma. Az urbanizáció gyakorlatilag mindenhol ugyanezeket a problémákat hozza. A németeknél már 15 éve folyamatosan lakhatási válság van. Ott volt már minden, megpróbálták törvényileg szabályozni, maximálni a bérleti díjakat, sőt most még olyan döntést is hoztak valahol, hogy államosíthatnak lakásokat.<br />
A különbség mondjuk a németekkel az, hogy ott sokkal jobbak a jövedelmek, illetve a lakások döntő része bérlakás, tehát ezért nagyobb a kínálati verseny, valamint még néha még a klímakártya is bejátszik (nemrég meg akarták tiltani, hogy új családiházak épüljenek).<br />
<br />
A helyzet egyébként elég kilátástalan, mert az új lakások építése így és úgy is aranyárban van. A németeknél legalább van egy hosszabb távú befektetési gondolkodás a bérlakásokkal, nálunk viszont csak az öröklakásos modell van, ami az átlagembernek megfizethetetlen.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032298
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T21:52:32+01:00
2021-11-12T21:52:32+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032280" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032280 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: szabályok kellenek, amiket be is tartatnának. Nem megfelelő viselkedés esetén ki kell vágni a munkásszállóról vagy bérlakásból, mint macskát szarni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032280
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T21:43:47+01:00
2021-11-12T21:43:47+01:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032266" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032266 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
<br />
Semmilyen körülmények között nem kell a cigányproblematikát ide importálni Észak-Magyarországról.<br />
Integrálni nem lehet, szegrgálni kell.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032274
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T21:39:28+01:00
2021-11-12T21:39:28+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032182" class="reply_nick_832029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032182 );">@ulpius66</a>: Karácsony ebben a városháza dologban úgy viselkedett, mint a Tóth Csabás ügyben...hadovál össze-vissza gerinctelenül.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032266
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T21:37:30+01:00
2021-11-12T21:37:30+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032164" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032164 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: persze, az lenne a legjobb! De a rendszerváltás után 30 évvel nemhogy csökkenne a különbség vidék-nagyvárosok között, hanem nő folyamatosan. Van egy Győr-Székesfehérvár-Budapest-Kecskemét-Debrecen vonal és ettől északra-délre meg az únió legszegényebb területei. Ezért gondolom, hogy ezt nemigen lehet megfordítani, helyette inkább olcsó lakhatást kellene a zsákfalvakból kitörni vágyók számára biztosítani. Erre az egyik lehetőség lenne a munkásszállók építése.(szerintem)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032190
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T20:49:45+01:00
2021-11-12T20:49:45+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Eddig a Városházáról az ment, hogy Kamugeriék el akarják adni egy nemzetközi szállodaláncnak!!!!!<br />
<br />
EZT CÁFOLTÁK EZERREL!!!!!!!<br />
<br />
MERT LEHET, HOGY NEM ELADJÁK A SZÁLLODALÁNCNAK "CSAK BÉRBEADJÁK"<br />
<br />
HÁT EZ TÉNYLEG SOKKAL JOBB!!!!!!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032182
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T20:47:00+01:00
2021-11-12T20:47:00+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Lakhatási válság!<br />
<br />
"Karácsony Gergely a Városháza-ügyről: A bérlés belefér, az eladás nem!"<br />
<br />
Húúúúúú... B+!<br />
<br />
Ez most komoly?????????????<br />
<br />
Kamugeri TÉNYLEG KI AKARJA ADNI BÉRBE A BUDAPESTI VÁROSHÁZÁT?<br />
(azt csak halkan kérdem: hol fog dolgozni????? home offiszból fogja vezetni Budapestet????)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032164
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T20:38:26+01:00
2021-11-12T20:38:26+01:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032148" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032148 );">@tatárfejű kutya</a>: Sztem nem a problémát kell idehozni, hanem a munkalehetőséget odavinni. Még egy ilyen vízfejű ország világon nincs. Az ország területének 1/19-ed részén lakik lassan az ország lakosságának harmada..
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032148
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T20:30:26+01:00
2021-11-12T20:30:26+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41032030" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41032030 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: hidd el, hogy bőven volt még "fekete vonat" 4-5 éve, csak mára elfogytak róla a munkaképes fiatalok-középkorúak az ország keleti feléből, azért is kellett ukránokat és vietnámiakat hozni helyettük;)<br />
Te azért nem láthattad ezt a "modern kori" fekete vonatot, mert itt már nem az építőipari melósok mentek egyszerre nagy tömegben pénteken haza és vasárnap vissza, hanem a multik gyáraiban több műszakban gályázók, és így eloszlott a korábbi 1990-es évek előtti tömeg, hiszen a műszak beosztások miatt más időben végeztek péntekenként, valamint akik 4 műszakban melóztak, ők szintén össze-vissza, a hét bármelyik napján indulhattak útnak a műszak beosztásuk miatt 3+3 as beosztás vagy 6+2.<br />
<br />
Ha tudsz jobb ötletet első lépésben a kultúrált munkásszállóknál, akkor írdd meg...de ahogy a kommentjeidet olvasom, neked nem az értelmes társalgás a célod.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032096
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T20:03:39+01:00
2021-11-12T20:03:39+01:00
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii
http://blog.hu/user/302263
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031672" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031672 );">@midnight coder</a>: aki az alföldön dolgozik a parasztnál havi 350 órát szarért hugyért az lumpenproli. Ha kimegy németbe fele ennyit dolgozni négyszer annyiért akkor micsoda?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032050
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T19:42:00+01:00
2021-11-12T19:42:00+01:00
gabiiii
http://blog.hu/user/851475
Nem értem mi tartja vissza a Habitat for Humanityt bérlakás építéstől és olcsó kiadásától! Ne más szerszámával verjétek a csalánt, mutassátok meg hogy kell ezt jól csinálni b+!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032038
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T19:39:48+01:00
2021-11-12T19:39:48+01:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031908" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031908 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
<br />
"viszont olyan szabályozással, hogy cégek nem bérelhetik ki, csak magánszemélyek."<br />
<br />
A feltételek közé még be lehetne tenni a büntetlen előéletet. (Kódolt rasszizmus.:)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032036
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T19:39:47+01:00
2021-11-12T19:39:47+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031908" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031908 );">@tatárfejű kutya</a>: Igen, nem a keresletet kell fűteni, hanem a kínálatot bővíteni. Ahol magasak a lakásárak, oda kell új házakat építeni.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41032030
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T19:37:14+01:00
2021-11-12T19:37:14+01:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031908" class="reply_nick_1379003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031908 );">@tatárfejű kutya</a>: <br />
<br />
Mint a kádári hőskorban. Fekete vonat, munkásszálló, marxizmus-leninizmus délutánok, Che Guevara emlékest.:)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031966
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T19:13:18+01:00
2021-11-12T19:13:18+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031886" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031886 );">@midnight coder</a>: "mit jelent a panelben a félszoba." Ugyanazt mint egy családiházban. Egyébként 2008 óta nincs félszoba.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031908
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T18:42:58+01:00
2021-11-12T18:42:58+01:00
tatárfejű kutya
http://blog.hu/user/1379003
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031712" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031712 );">@Fikalnyik Eugén</a>: szerintem munkásszállók építésével viszonylag gyorsan lehetne ezen enyhíteni. Jelenleg, ami van szálló Budapesten, annak döntő részét multik bérlik több évre előre, és itt helyezik el az ukrán-vietnámi stb munkásaikat.(pl:Góliát szálló-Kerekes utca, Ventúra szálló Fehérvári út))<br />
Ha egy egyedülálló fiatal szeretne Borsodból-Szabolcsból kiszabadulni, akkor nincs lehetősége egy nagyvárosban elmenni mondjuk postásnak vagy tanárnak, hiszen egy szoba bérlése is kb 70+rezsi és nem beszélve, hogy kikkel kell a házat közösen bérelnie. Ha pedig munkásszállásra szeretne menni, akkor kénytelen egy nagy multinál 3-4 műszakos munkát vállalnia, a szálláson pedig isten tudja kikkel kell egy szobában laknia. <br />
Ha rajtam múlna első lépésben munkásszállókat építenék a nagyvárosokba(Budapest-Győr-Székesfehérvár), viszont olyan szabályozással, hogy cégek nem bérelhetik ki, csak magánszemélyek.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031886
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T18:30:36+01:00
2021-11-12T18:30:36+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031788" class="reply_nick_161362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031788 );">@lobaszopiatej</a>: Látom picit vidéki vagy, abból a fajtából akit Eugén barátunk említett az elején. Szerintem nézz utána mit jelent a panelben a félszoba.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031864
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T18:24:25+01:00
2021-11-12T18:24:25+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Kamugerinek a napjai meg vannak számlálva!<br />
<br />
Egymást felülmúlva útálják a DK-tól az MSZP át a Fideszig!!!!!!<br />
(persze a legjobban a budapestiek járnának, ha eltűnne...nála alkalmatlanabb városvezetőt még nem hordott hátán e föld....nem elég, hogy két év alatt csődbe vitte Budapestet, még lakhatási válságot is okozott....)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031860
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T18:22:11+01:00
2021-11-12T18:22:11+01:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031178" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031178 );">@Fikalnyik Eugén</a>: <br />
<br />
Nem mindegy, hogy valaki kistelepülési tahó, vagy kádárföldi tahó, vagy nyócckeres tahó?<br />
<br />
Miért hozna kevésbé bölcs választói döntést Mari néni Verőcén, mint a nyugger munkásőr Angyalföldön,vagy Ronaldócska a Szigony utcában?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031850
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T18:20:05+01:00
2021-11-12T18:20:05+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Lakhatási válság szinte csak Budapesten van!(+30 ezer hajléktalan)<br />
<br />
Na, ki a felelős?<br />
<br />
HÁT A MINDENRE IS ALKALMATLAN KAMUGERI!!!!!!!!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031788
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T17:46:52+01:00
2021-11-12T17:46:52+01:00
lobaszopiatej
http://blog.hu/user/161362
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031738" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031738 );">@midnight coder</a>: "és végre egy egész (fél) szobám van "<br />
<br />
és hogy verted ki?<br />
együtt csináltátok?
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031778
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T17:44:02+01:00
2021-11-12T17:44:02+01:00
Szalay Miklós
http://blog.hu/user/533482
Mi történik a magyar gazdaságban? (Infláció, kamatok és a közelgő választások)<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://egyvilag.hu/index.shtml#PT109_gazdasagpolitika">egyvilag.hu/index.shtml#PT109_gazdasagpolitika</a><br />
<br />
(Ami cseppet sem független a lakhatási válságtól, lévén az eddigi alacsony kamatok, pénzbőség főleg az eszközárakban csapódtak le.)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031742
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T17:11:57+01:00
2021-11-12T17:11:57+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031712" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031712 );">@Fikalnyik Eugén</a>: Amúgy pedig a dokik, ápolónõk, tanárok valóban gyalázatosan alul vannak fizetve, de ez nem lakhatási válság hanem oktatási és egészségügyi. És ez az a terület, amit 30 éve nem sikerült rendbe tennie senkinek. Még a szociknak sem.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031738
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T17:09:29+01:00
2021-11-12T17:09:29+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031712" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031712 );">@Fikalnyik Eugén</a>: Annak idején a nagy szocializmusban ahol állam bácsi gondoskodott az emberekrõl anno kezdõként 2000 forintos bér mellett béreltem egy szobát 1000 forintért. Lakás bérlésrõl nem is álmodtam, így is örültem mint majom a farkának hogy kikerültem a munkásszállásról, és végre egy egész (fél) szobám van ahol lakom és nem 12-en vagyunk egy szobában.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031732
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T17:05:15+01:00
2021-11-12T17:05:15+01:00
lobaszopiatej
http://blog.hu/user/161362
A végső megoldás: a halál.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031712
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T16:53:10+01:00
2021-11-12T16:53:10+01:00
Fikalnyik Eugén
http://blog.hu/user/48273
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031672" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031672 );">@midnight coder</a>: <br />
"A csóró lumpenprolik problémája"<br />
<br />
Csak hogy képben legyél.<br />
Havanna lakótelep (direkt azért, hogy ne egy Pók utcai vagy gazdagréti legyen):<br />
<a rel="nofollow" href="https://ingatlan.com/lista/kiado+lakas+havanna-lakotelep">ingatlan.com/lista/kiado+lakas+havanna-lakotelep</a><br />
100~150 között van egy hónap, döntően 125 + rezsőke, ami télen 50e is lehet közös költséggel együtt. És vegyen még egy bkv bérletet is a delikvens 10e-ért.<br />
Az általad csórónak titulált réteg pl. egy szaktanár, aki néhány év gyakorlattal is 200-at kap kézbe. Vagy egy utcai kezdő rendőr. Esetleg egy ápolónő, akár diplomás is. Vagy a mentős stb. Nos pont ezekből van most hiány, nem is csoda, ki a fasz akar dolgozni itthon ennyiért, még a rezsit sem tudja kifizetni, és még nem is evett. Ezért takarodnak ki százezrével, kérdezd meg Etniest ide szokott irogatni, mennyit kapott itthon és mennyit most az Ukban. Szerintem ezen gondolkozz el, mert lassan nem lesz aki megvédje a gyerekedet ha a nem létező iskolából hazamegy, és ha pofán verik, te fogod valószínűleg megműteni, de ha nem is, a kacsát mindenképpen te cseréled majd anyád alatt.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031674
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T16:30:00+01:00
2021-11-12T16:30:00+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031538" class="reply_nick_415348" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031538 );">@h.kovacs</a>: Ja, és éljen a kommunizmus!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031672
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T16:28:51+01:00
2021-11-12T16:28:51+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031178" class="reply_nick_48273" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031178 );">@Fikalnyik Eugén</a>: "Miután ez elsődlegesen városi probléma"<br />
<br />
Ez igazából nem általános városi probléma. A csóró lumpenprolik problémája. Mert egy dolog a minimálbér, és egy másik az hogy pesten kit találsz minimálbérért.
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031548
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T15:21:27+01:00
2021-11-12T15:21:27+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Szerintem ez az egész "lakhatási válság" a Kamugeri miatt van!!!!<br />
<br />
KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK!!!!<br />
<br />
SZERVEZZETEK MÁN EGY JÓ KIS TÜNCIKÉT A KAMUGERI ELLEN!!!!!!!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031538
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T15:14:39+01:00
2021-11-12T15:14:39+01:00
ha a tulajdonos nem lakik a lakásában, akkor ingatlanadót kell fizetnie a jelenlegi szabályok szerint<br />
önkormányzatok, tessék kivetni az adót !!!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031508
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T14:50:46+01:00
2021-11-12T14:50:46+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
<a href="https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas?full_commentlist=1#c41031470" class="reply_nick_832029" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41031470 );">@ulpius66</a>: "SAJNA A BÉRBEADÓK, 99+%-A BALLIBSI SAVAZÓ..."<br />
<br />
SEBAJ!!!!!!<br />
<br />
ŐK IS MIND KIMENNÉNEK TÜNCIZNI A "LAKHATÁSI VÁLSÁG" ELLEN HISZEN ORBÁÁÁÁN A HIBÁS!!!!!!!
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031470
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T14:14:27+01:00
2021-11-12T14:14:27+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
Egyebekben meg valamelyik ballibsi okostojás megvizsgálhatná ezt az egészet a BÉRBEADÓK OLDALÁRÓL IS!!!!!!!!!<br />
(SAJNA A BÉRBEADÓK, 99+%-A BALLIBSI SAVAZÓ.......)
https://tenytar.blog.hu/2021/11/12/sulyos_lakhatasi_valsag_magyarorszagon_mi_lehet_a_megoldas/full_commentlist/1#c41031466
Válasz erre: Súlyos lakhatási válság Magyarországon – mi lehet a megoldás?
2021-11-12T14:12:26+01:00
2021-11-12T14:12:26+01:00
ulpius66
http://blog.hu/user/832029
ÉHSÉGLÁZADÁST!<br />
<br />
LAKHATÁSI LÁZADÁST!!!!!!!<br />
(vagy valami ilyesmit........mindegy is, hogy miért, csak legyen már valami jó kis lázadás....)