Ténytár

Térfigyelők
Mi ez?

Ide kattintva támogathatod munkánkat!

lájkolj.be

                      

ténytár.site

  • Hibás feed URL.

ténytár.blog

tiszta.politika

Átlátszo.hu

napi.hu

Nincs megjeleníthető elem

csiripelj.rá

Friss topikok

Címkék

#masturhate (1) 12 éves büntethetőségi korhatár (1) 180 perc (1) 1956 (1) 1 dolláros aukció (1) 2010-2014 (1) 2011 (1) 2012 (2) 2012 es költségvetés (3) 2013 (3) 2013 as költségvetés (1) 2014 (4) 2014-es választás (2) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 2024 (1) 25 év alattiak (1) 2 millió ft feletti fizetes (1) 4-es metró (1) 4k (1) 56 (2) 65 év felettiek (2) A hétvégén újabb súlyos csapás érte a magyar sajtószabadságot (1) A volt soros-ösztöndíjas sorosozik (1) abortusz (4) abortusztabletta (2) ábrák (1) abszurd szabályozás (1) adathamisítás (1) adatvédelem (2) adatvédelmi ombudsman (1) áder jános (23) adó (62) adócsökkentés (11) adócsomag (2) adóék (2) adóemelés (14) adóemelések (1) adófizetők száma (1) adójóváírás (1) adók (3) adókedvezmény (3) adomány (1) adóparadicsom (1) adópolitika (5) adórendszer (9) adósmentés (4) adósság (14) adósságállomány (2) adósságátvállalás (2) adósságbesorolás (1) adósságcsapda (1) adósságcsökkentés (1) adósságelleni harc (1) adósságfinanszírozás (1) adósságpálya (1) adósságszabály (1) adósságszolgálat (1) adósság elleni harc (1) adósság plafon (1) adósság szakadék (1) adóterhelés (2) adótörvény (1) adóváltozások (1) adózás (12) áfa (11) áfacsalás (1) áfa emelés (1) afrika (1) agenda2020 (1) agrárium (5) agrárkamarai törvény (1) agresszió (1) agyelszívás (1) ágyszám (1) ÁKK (1) AKK (2) ákk (2) ákos (1) aktivitás (2) alacsony bérek (1) álamfő (3) alapitvány (2) alapítvány (2) alapjogok (3) alapkamat (1) alapszámla (1) alaptörvény (89) Alaptörvény (4) alaptörvény-ellenes (1) alaptörvény átmeneti rendelkezései (2) alaptörvény negyedik módosítása (1) albérlet (1) álhírek (1) alkohol (1) alkoholadó (1) alkotmány (63) alkotmány. (1) alkotmánybírák (4) alkotmánybíróság (63) alkotmányellenes (4) alkotmányjogi panasz (4) alkotmánykorrekciós (1) alkotmánymódosítás (3) alkotmányosság (3) alkotmányos alapelvek (1) állam (8) államadósság (79) állambiztonsági múlt (1) államelnök (1) államfő (6) államháztartás (5) állami (1) Állami köldökzsinóron a szakszervezetek - nem csoda (1) államigazgatás (7) államilag finanszírozott képzés (1) állami bankrendszer (2) állami ellenőrzés (1) állami koncessziók (1) állami mobilszolgáltató (2) állami rezsicsökkentés (1) állami számvevőszék (3) államkötvény (6) államosítás (56) állampapír (1) állampolgár (1) állampolgárság (3) Állítsuk meg Brüsszelt (1) álllamadósság (1) alsóközéposztály (1) általános (1) általános tartalék (1) amerika (4) amerikai egyesült államok (4) andy vajna (18) angol (3) angyalföld (1) ángyán józsef (9) ankara (1) anomália (1) antiszemitizmus (1) április bolondja (2) áram (2) áramár (2) arany (1) aranybulla (1) áremelkedés (1) árfolyam (8) árfolyamgát (8) árfolyamstabilitás (1) ÁRH 2014 (1) ármegállapítás (1) ármeghatározás (1) árszabályozás (1) ártatlanság vélelme (2) áruházlánc (1) árvíz (1) áthárítás (1) átláthatóság (3) átlátszó (1) átmeneti rendelkezések (1) atom (5) atomerőmű (6) átpolitizáltság (1) átutalás (1) atv (1) átverés (1) auchan (2) audi (2) audit (1) ausztria (4) autóipar (5) autonómia (5) autópálya (1) autósok (2) autóút (1) Az ország közel felében szinte nincs is más munkalehetőség (1) azerbajdzsán (4) A korrupció jobban teljesít - Rogán Antal legnagyobb üzletei (1) a város mindenkié (1) babakötvény (3) baby bond (1) baby boom (2) baja (3) bajnai (1) bajnai gordon (22) bajnai kormany (1) baka andrás (3) bakondi györgy (1) Balassagyarmat (1) balkán (1) balliberális (1) balogh zoltán (5) balog zoltán (5) baloldal (4) baloldali önkormányzatiság (2) balosgh zoltán (1) balsai istván (3) baltás gyilkos (3) bank (14) bankadó (12) bankbetét (4) bankelszámoltatás (1) banki portfolió (1) bankmutyi (1) bankok (5) bankrendszer (7) barack obama (3) bayer zsolt (1) becsó zsolt (1) befektetés (4) befektetői környezet (1) Beismerték (1) békemenet (1) belügyminisztérium (2) bencsik jános (4) benzin (4) bér (5) bérek (19) béremelés (14) béremelkedés (1) berki krisztián (1) bérkompenzáció (1) bérlakás (2) berlin (1) bernáth ildikó (1) bérplafon (1) bérpótlék (3) beruházás (8) beruházások (1) beruházásvédelem (1) bérunió (1) best of (4) betétesek (1) bevándorlás (29) bevándorlók (16) bevétel (2) Biden (1) bilderberg csoport (1) bírák (5) bírák felmentése (1) bírók (2) bíróság (7) bírósági reform (2) bíróságok (4) bírság (2) biszku bela (2) bizonytalanok (4) bizonytalanság (2) bizottság (2) biztoítási adó (1) biztonság (1) biztonsági (1) biztonsági gáztározók (1) bkk (1) bkv (3) blöff (1) blog (2) blogok (2) bodnár zoltán (1) bojkott (1) bokros lajos (2) bölcsöde (1) bolt (1) boltbezárás (10) bőnyi rendőrgyilkosság (1) borkai (1) börtönkódex (1) botka lászló (2) botrány (1) botrányok (1) bővítés (1) bóvli (3) brad pitt (1) brexit (6) brókerbotrány (10) Brüsszel (9) brüsszel (16) btk (2) Btk (1) bubi (1) buda-cash (5) budai fonódó villamos (2) budai gyula (1) budai vár (2) budapest (24) budapesti olimpia (8) budapesti választási rendszer (4) budapest bank (1) budapest pride (1) budapest szíve program (1) büdzsé (1) bukta (5) bűnözés (1) büntetés (1) büntetőeljárás (1) büntetőjog (1) büntetőjogi felelősség (3) büntetőpolitika (3) büntetőügy (4) Büntető törvénykönyv (1) büntető törvénykönyv (3) bürokrácia (4) bürokrácia csökkentés (2) busztender (1) bv kódex (1) cafeteria (5) cafetéria (3) cba (14) cégfelszámolás (1) célpont (1) centralizáció (5) cenzúra (1) CEU (4) churchill (1) CIA (1) cigányság (3) cigaretta (7) cigarettaárusítás (6) cigarettacsempészet (2) citadella (1) civilek (13) civil szervezet (4) civil szervezetek (8) civil szféra (7) clinton (1) cnn (1) cöf (4) connie mack (1) continental (2) coop (2) corpus (1) corvinus (4) csak a közmunka (1) család (8) családbarát kormány (6) családi adókedvezmény (5) családi adózás (2) családi csődvédelem (1) családi pótlék (1) családon belüli erőszak (3) családtámogatás (4) családvédelem (3) csalás (4) csányi sándor (2) csárdi antal (1) csecsemőhalanadóság (1) cséfalvay zoltán (1) cselekvőképesség (1) csepreghy nándor (3) csipszadó (1) csőd (4) csodafegyver (1) csok (7) csúcstalálkozó (1) csúsztatás (3) czomba sándor (2) Czunyiné Bertalan Judit (3) dagály (1) debrecen (1) deficit (11) defláció (1) déli áramlat (2) déli krónika (1) demeny (1) demográfia (10) demográfiai portré (1) demokrácia (4) demokratikus alapértékek (2) demokratikus koalíció (5) demszky gábor (1) depriváció (2) derex index (1) deutsch tamás (2) deviza (6) devizaadós (6) devizaadósok (10) devizaadósság (4) devizaadós mentés (2) devizaalapú hitel (7) devizadósság (1) devizahitel (17) devizahitelesek (9) devizatartalék (4) diákhitel (3) diákok (3) diáktüntetés (1) diktatúra (2) diósgyőr (1) diploma (3) diplomácia (2) diplomamentő program (1) diplomások (1) dizájnerdrog (1) dízel (1) dk (17) DK (2) dkp (1) dohány (9) dohánypiac (9) dohányzás (7) doktori (1) doktori disszertáció (1) dollár (2) dollárkötvény (1) domonkos lászló (1) donald trump (2) dopeman (2) drog (3) drogok (2) drogpolitika (3) drogstratégia (1) drogteszt (2) dunaferr (1) dunai hajózás (1) duna aszfalt (1) e-cigaretta (2) e-útdíj (2) E.On (1) e.on (2) ebesz (6) echo tv (1) egészség (7) egészségügy (32) egészségügyi dolgozók elvándorlása (8) egészségügyi ellátórendszer (7) egészségügyi kiadások (7) egészségügyi salátatörvény (1) egy (1) egyéni képviselői indítvány (1) egyéni munkajog (1) egyéni számla (4) egyéni számlák (1) egyenlőség (1) egyenlőtlenség (2) egyes (1) Egyesült Államok (1) egyesült királyság (3) egyetem (14) egyetemi autonómia (8) egyház (6) egyházi iskolák (8) egyházügyi törvény (2) egykulcsos adó (16) egykulcsos adórendszer (5) egykulcsos jövedelemadó (1) egykulcso adó (1) egyszerűsített honosítás (1) egyszerűsített vállalkozói adó (1) egyszerű emberek (1) együtt (2) együtt-pm (10) egyutt2014 (4) együtt2014 (8) együtt2014-pm (1) együtt2014 pm (2) együtt214-pm (1) együtt 2014 (4) együtt pm (2) eho (1) einstand (6) ejeb (1) ejtőernyőzés (1) ekb (1) elbocsátás (1) elégedettség (1) élelmiszerek (3) élelmiszerlánc-felügyeleti díj (3) élelmiszerláncmutyi (1) elemzés (2) elemzések (2) életpályamodell (2) élettárs (1) élettársi kapcsolat (1) elhúzódik (1) elképesztően sok hazugság (1) ellátás (3) ellátórendszer (1) ellenállás joga (1) ellenségkép (2) ellenségkeresés (2) ellentmondások (1) ellenzék (26) ellenzéki összefogás (2) ellenzéki széthúzás (1) elmúlt nyolcév (1) elnök (2) elnökség (1) elosztás (1) előválasztás (2) előzetes (1) előzetes-regisztráció (1) előzetes letartóztatás (1) előzetes regisztráció (6) előzetes választói regisztráció (3) élsport (1) elszámoltatás (2) elte (1) elvándorlás (23) élveszületés (1) emberek (1) emberi jogok (2) emberi jogok európai egyezménye (3) emberi méltóság (1) emberi méltósághoz való jog (3) emelés (1) emmi (9) energetika (10) energetikai különadó (1) energia (5) energiaárak (8) energiahatékonyság (3) energiaital (1) energiastratégia (2) energiaszolgáltatók (1) energia politika (4) engedély (1) ep-választás (1) építés (1) építésügy (1) építőipar (5) érdekegyeztetés (3) erdő péter (1) erkölcs (1) erkölcsi nevelés (1) erkölcstan (1) erőszak (1) erste (1) értelmiség (1) erzsébet program (4) erzsébet utalvány (5) esa2010 (1) esélyegyenlőség (6) esélyteremtés (1) eskü (2) esma (1) ésszerűsítés (1) észak-írország (1) eszergom (1) eszmerendszer (1) esztergom (3) EU (27) eu (16) eu-transzferek (4) euratom (1) euró (8) európa (12) európai (5) európai bíróság (2) európai bizottság (29) európai emberi jogi bíróság (2) európai néppárt (1) európai parlament (8) európai parlamenti választások (3) európai tanács (1) európai unió (65) európa nap (1) európa tanács (1) eurostat (3) eurózóna (3) eutanázia (1) eu források (2) eu pályázatok (2) eu pénzek elosztása (2) eu zázsló (1) év (1) eva (1) évértékelő (8) évvége (1) eximbank (2) export (8) extraprofit (1) facebook (1) fagyhalál (1) fal (2) falus ferenc (3) fapál lászló (2) farkas flórián (1) faz (1) fed (1) fegyvertartás (1) fehér ház (1) fejlesztés (2) fejlesztéspolitika (5) fejlődés (3) fékek és ellensúlyok (49) feketegazdaság (2) feketehumor (1) feketekereskedelem (3) fekete piac (2) felcsút (10) feldolgozóipar (1) félelnöki rendszer (1) fellegi tamás (2) felmentés (1) felminősítés (1) felnőttképzés (3) felsőoktatás (47) felsőoktatási kerekasztal (1) felsőoktatási törvény (5) felszámolás (1) felszámolói névjegyzék (1) felszámolómutyi (1) félszuperbruttó (1) feltalálómutyi (1) feltörekvő piacok (2) felügyelet (2) felügyeleti díj (1) felvételi (1) felzárkózás (1) fémkereskedelem (1) fenntartás (1) fenntartható rezsicsökkentés (1) fer (1) férfiak 40 (1) fesztivál (1) fesztiválmutyi (1) fhb bank (3) fiatalkori munkanélküliség (2) fiatalok (6) fiatalság (6) fidelitas (2) fidesz (475) Fidesz (32) fiktív kötvény (1) financial times (3) finanszírozás (2) finanszírózás (1) finkelstein (1) fiscal cliff (1) fiskális expanzió (1) fiskális politika (5) fitch (2) fizetős utak (2) foci (23) focistadion (8) fociultrák (1) fodor gábor (2) fogamzásgátlás (1) foglalkoztatás (42) foglalkoztatási fordulat (1) foglalkoztatói pénztár (1) foglalkoztatottak (2) foglalkoztatottság (9) foglyul ejtett állam (1) fogolydilemma (1) fogvatartás (1) fogyasztás (12) fogyatékosok (2) föld (14) földadó (1) földárverés (5) földbérlet (5) földgáz (1) földhivatal (1) földikutya (1) földmutyi (18) földművelésügyi minisztérium (1) földosztás (10) földpályázatok (5) földpolitika (4) földprivatizáció (3) földtörvény (8) folyófizetési mérleg (1) főpolgármester (2) forint (5) forintárfolyam (4) forinthitel (1) forintosítás (3) forradalom (2) fotó (1) főváros (7) fővárosi közgyűlés (4) fővárosi vízművek (1) fradi (2) fradi security (2) frakció (3) frakcióvezető (1) franciaország (2) frankhitel (2) freedom house (1) frekvencia (1) ftc (1) függetlenség (4) fülkeforradalom (1) fülöp-szigetek (1) fürjes balázs (1) futár (1) futballstadionok (1) futsal-diplomácia (1) garancsi istván (7) gaskó istván (1) gáz (6) gázár (7) gazdagok (2) gazdaság (254) gazdasági menekültek (4) gazdasági modell (1) gazdasági növekedés (7) gazdasági szabadságharc (3) gazdasági teljesítmény (8) gazdasági versenyhivatal (2) gazdaságpolitika (18) gazdasgái növekedés (1) gázmutyi (3) gazprom (2) gdp (64) GDP (6) gerrymandeing (1) gilly gyula (1) gimnázium (1) gini-index (1) GIRO (1) giró szász andrás (2) giro szász andrás (1) globális felmelegedés (1) gloviczki zoltán (1) gni (1) gödör (1) göncz árpád (1) gondnokság (1) gongó (1) google-adó (1) görög (1) görögország (1) green peace (1) gulyás gergely (2) gumilövedék (1) gundel takács gábor (1) gvh (3) gyár (1) gyárbezárás (1) gyarmat (1) gyed (4) gyed extra (2) gyere haza fiatal program (3) gyermekéhezés (3) gyermekszegénység (6) gyermekvállalás (7) gyermekvédelem (2) gyes (3) gyíkember (1) gyógyszerpiac (1) gyógyszertárak (1) gyorshajtás (1) gyorsítás (2) győzteskompenzáció (1) gyulabérlet (2) gyülekezés (1) gyűlöletbeszéd (3) gyurcsány (2) gyurcsányi út (1) gyurcsány ferenc (16) gyurcsány ference (1) gyurcsány kormány (1) gyurta dániel (1) g fodor gábor (1) habeas (1) habeas corpus (1) habony árpád (3) hadházy ákos (1) hadsereg (1) hagyó miklós (1) hajléktalanok (4) hajléktalanság (2) hajógyári sziget (1) haladás (1) halálbüntetés (2) halálozás (1) hálapénz (1) halászat (1) halgazdálkodás (1) hallgatói nyilatkozat (1) hallgatói szerződés (3) hanem növeli a társadalmi különbségeket (1) hangulatjavító intézkedések (1) hanta (8) hantablog (3) hantaméter (4) hármas metró (2) három csapás (1) harrach péter (2) harrac péter (1) harry potter (1) hatalommegosztás (3) határon (2) határon túli magyarok (8) határon túli magyarság (1) határon túli szavazók (4) határvédelem (3) határzár (4) hatóság (2) háttérhatalmak (1) havi ténytár (2) házasság (2) hazautalások (2) háziorvosok (4) háznagy (1) házszabály (5) háztartások (1) hazugság (10) helyi adó (1) helyi demokrácia (1) hende csaba (2) Hernádi Zsolt (1) heti valasz (1) hiány (5) hiánycél (2) híd (1) himnusz (1) hipermarketadó (1) híradó (1) híráramlás (1) hírcsinálók (1) hírek (1) hírtv (3) hitel (14) hitelezés (4) hitelkeret (1) hitelminősítés (3) hitelminősítő (3) hitelösztönzés (1) hitelszerződés (1) hittan (2) hit gyülekezete (1) hivatal (1) (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (48) hoffman rózsa (1) hogy nincs érdekérvényesítés (1) hogy véletlenül sem foglalkozzunk az ország valós problémáival (1) hóhelyzet (1) holocaust (3) holocaust emlékév (2) holoda attila (2) homoszexualitás (1) honvédelmi minisztérium (1) honvédség (3) höok (2) horgászat (1) horgászmutyi (1) horn gyula (1) horthy-kultusz (1) horthy miklós (1) Horvátország (1) hozam (4) hozamok (1) hozzáadott érték (1) hrw (1) hulladék (7) hulladékgazdálkodás (12) humántőke (1) hungária értékpapír (2) hungaroring (1) húsáfa (1) hustler (1) idegenellenesség (1) idegennyelv (1) idegen nyelv (1) időközi választás (4) idomsoft (1) idősek (2) ifjúsági munkanélküliség (2) igazság (1) igazságosság (1) igazságszolgáltatás (5) ígéret (3) ígéretek (2) ígéretmérő (3) Így rombolja a Fidesz a pénzügyi kultúrát (1) Így lett az egyház a Fidesz egyik legnagyobb szekértolója (1) illegális bevándorlók (3) illés zoltán (4) illeték (1) illiberális (2) imf (36) import (4) INA (1) index (2) indokolás (1) infláció (20) információ (1) információszabadság (4) infrastruktúra (3) ingatlanmutyi (1) ingatlanpiac (3) ingatlanvásárlás (5) innováció (2) insegmunka (1) integráció (1) International (1) internet (5) internetadó (7) intézkedések (2) ipar (9) iparosítás (1) iparűzési adó (1) irányító hatóságok (1) irónia (2) iskola (3) iskolarendőr (1) iskolaszövetkezetek (3) italpiac (1) ítélet (1) Itt az Európa Bajnokság - Vége is a parlamenti ülésszaknak (1) jan slota (1) járai zsigmond (1) járás (7) járási hivatal (4) járások (3) járműgépgyártás (1) járulék (3) járulékcsökkentés (3) járulékplafon (2) játékadó (1) játékautomata (2) játékgépek (1) jávor benedek (2) jegybank (15) jegybanki függetlenség (4) jegybanktörvény (2) jegyző (1) jelentés (1) jobban teljesít (1) jobbik (44) jobbik mszp (2) jobboldal (1) jog (1) jogalkotás (3) jogállam (14) jogállamiság (7) jogfenntartó nyilatkozat (1) jogorvoslat (2) jólét (1) jóléti (1) jóléti állam (2) jóléti rendszerváltás (2) Jön a totális államosítás a közoktatásban (1) jóri andrás (2) jövedékiadó (3) jövedéki adó (2) jövedelem (1) jövedelmek (3) juhtenyésztés (1) kádertemető (2) kajak kenu (1) kálmán (1) kamat (13) kamatadó (1) kamatcsökkentés (1) kamatkiadás (1) kamatok (1) kampány (23) kampányfinanszírozás (5) kampányfinanszírozási törvény (2) karácsony gergely (2) karácsony gyergely (1) károlyi mihály (1) kártalanítás (3) kartell (1) kartellgyanú (3) kaszinó (6) kaszinómutyi (9) katasztrófa (3) katasztrófaveszély (1) katonai ügyészség (1) kaukusz (1) kávé (1) kazahsztán (1) kdnp (21) keleti nyitás (8) keleti partnerség (1) kéményseprés (2) kényelmi jegy (1) kényszervállakozók (1) kényszervallatás (1) képviselői eskü (1) képviselők (1) képzések (1) képzett munkaerő (1) kérdőív (1) kereskedelem (4) kereszténység (2) keretszámok (6) kerettanterv (1) kerítés (3) kerület (1) készpénzfelvétel (1) kész zoltán (1) kétévi vakáció (1) kétfarkú kutya párt (1) kétharmad (6) kéthetes betét (1) kéthetes kötvény (1) kettős (1) kettős állampolgárok (2) kettős állampolgárság (5) két pofon (2) kézilabda (1) kgbéla (1) kiadás (4) kiadatás (2) kiemelt projekt (1) kiigazító csomag (1) kikötő (1) kilakoltatási monatórium (1) kilépés (2) Kilépnének az angolok - oda a munka (1) kína (4) Kína (1) kinevezés (1) kirekesztés (11) kirekesztettség (1) kisajátítás (1) kisebbségi kormány (1) kisebb állam (8) kisegyházak (2) kishantos (4) kiskereskedelem (7) kiskorúak (1) kispártok (1) kistérség (2) kistérségek (1) kisvállalati adó (1) kisvasút (1) kiszivárogtatás (1) kitekintés (1) kitettség (1) kitiltási botrány (5) kivándorlás (30) kivándorlók (10) kivetítő (1) kivetítőmutyi (1) kkv (5) klebelsberg intézményfenntartó (6) klebersberg intézményi központ (3) KLIK (6) klik (2) klinghammer istván (1) klubrádió (2) koalíció (4) kockás ing (1) kockázat (2) kocsis máté (4) kodifikáció (1) kohéziós alap (1) kohéziós pénz (1) kohéziós pénzek (3) kölcsön (2) kollektív alku (1) költekezés (2) költségstop (1) költségtérités (1) költségtérítés (2) költségvetés (53) költségvetés2016 (1) költségvetés2017 (1) költségvetés2018 (2) költségvetési hiány (6) költségvetési lyuk (1) költségvetési módosítás (1) költségvetési tanács (4) kommunikáció (2) kommunizmus (3) kompetencia (1) kompország (1) koncepció (1) koncesszió (2) kongresszus (3) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (1) konteó (2) kontroll (1) konvergencia (6) konvergenciaprogram (2) konvergencia program (4) konyhakert (1) konzultáció (6) kopaszi gát (1) kopits györgy (1) körbetartozások (1) kordon (1) korhatár (2) korhatár emelés (1) korház (1) kórház (9) kórház államosítás (2) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (23) kormányátalakítás (2) kormányhivatal (4) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányváltó koalíció (1) kormányzati internet (1) kormányzati struktúra (2) környezetpolitika (2) környezetvédelem (7) korrupció (48) korruptció (1) kosárlabda (1) kósa lajos (9) kossuth rádió (2) kossuth tér (1) kötélbarátság (1) kötelezettségszegési eljárárs (2) kötelezettségszegési eljárás (13) kötvény (6) kovács árpád (2) kovács béla (1) kovács lászló (1) kovács zoltán (2) kövér lászló (10) kovi (1) közbeszerzés (13) közbeszerzések tanácsa (1) közbizalom (1) középiskola (3) középosztály (3) középút (1) közérdekű adatigénylés (5) közérdekű adatok (7) közfeladat (1) közfoglalkoztatás (8) közgép (6) közhangulat (3) közhasznúság (1) közigazgatás (8) közigazgatási bíróság (1) közigazgatási reform (4) közjogi érvénytelenség (3) közlekedéspolitika (2) közmédia (7) közmű (5) közmunka (28) közműszolgáltatók (3) közművek (5) köznevelés (7) köznevelési törvény (1) közoktatás (30) közoktatási koncepció (5) közösségi közlekedés (1) közpénz (11) központosítás (4) közszereplő (1) közszféra (1) közszolgálat (3) közszolgáltatások (1) köztársaság (4) köztársasági elnök (13) köztartozások (1) közterület-felügyelet (1) köztévé (1) köztisztviselő (1) közvélemény (2) közvilágítás (1) kritika (1) ksh (11) KSH (2) kubatov gábor (3) külföld (6) külföldi (1) külföldiek földszerzése (1) külföldi magyarok (2) külföldi munkavállaéás (1) külföldi munkavállalás (3) külföldön élők (2) külgazdaság (1) külhoniak (2) külhoni magyarok (2) külképviseletek (1) külképviseleti szavazás (1) külkereskedelem (2) külön (1) különadó (19) különadók (1) külpolitika (13) külső sérülékenység (1) kultúra (2) kultúrpolitika (1) külügyminisztérium (7) kúria (11) kvóta (4) kvótarendszer (10) l. simon lászló (3) labdarúgás (10) Laborc sándor (1) lakásépítés (3) lakáshelyzet (5) lakástámogatás (2) lakhatás (5) lakhatási szegénység (5) lakópark (1) lakossági állampapír (1) lakossági befektetés (1) lánchíd rádió (1) lánczi andrás (1) láng zsolt (1) lázár jános (53) leépítés (1) leértékelés (1) legfelsőbb (1) legfőbb ügyész (5) legrosszabb (1) lelkiismereti szabadság (1) lemaradás (1) leminősítés (1) lengyelország (3) letelepedési kötvény (11) létminimum (8) levélben szavazás (1) levélszavazás (1) lex (16) lexek (12) lex ároktői banda (1) lex átlátszó (1) lex biszku (1) lex boltzár (1) lex ceu (2) lex garancsi (1) lex margitsziget (1) lex mocsai (1) lex MTESZ (1) lex posta (2) lex schmitt (1) lex tesco (1) lex tiborcz (1) lex vajna (1) liberálisok (4) liberalizmus (2) licit (1) ligetprojekt (2) likviditás (2) likvid forrás (1) LMBTQ (1) lmp (31) london (1) ludovika campus (1) luxus (3) luxus adó (1) l simon lászló (1) m0 (1) m1 (5) m1 autópálya (1) m3 (2) M4 (2) magáncsőd (2) magánjog (1) magánjogi szerződés (1) magánnyugdíj (11) magánnyugdíjpénztár (27) magas építmény adó (1) magyarok (3) magyarország (13) magyary program (1) magyar államkincstár (2) Magyar Államkincstár (1) magyar családtudományi társaság (1) magyar felsőoktatási akkreditációs bizottság (1) magyar foci (1) magyar gárda (3) magyar hajnal (1) magyar nemzet (2) magyar nemzeti bank (3) magyar posta (1) magyar telekom (1) magyar válogatott (1) Magyar vizsla (1) mahir (3) mák (1) mal (2) malév (1) malev (1) manyup (23) marekné pintér aranka (1) margitsziget (4) marian cozma (1) marketing (1) market építő zrt (1) martonyi jános (2) marx (1) maszturbálás (1) matolcsy (10) Matolcsy György - porté a magyar unortodoxia pápájáról (1) matolcsy györgy (140) matrica (1) máv (5) mazsihisz (1) mccain (1) mcjobs (1) medgyessy péter (1) média (24) médiaadó (7) Médiaelemző (2) médiaháború (9) médiamegjelenés (2) médiamenedzserek (1) medián jövedelem (2) médiapiac (10) médiatanács (5) médiatörvény (11) Megalomán beruházási tervek mindenhol (1) megemlékezés (1) meggyes tamás (1) megszállás (1) megszállási emlékmű (2) megszorítás (25) megszorítások (9) megtévesztés (1) megújuló energia (1) megváltozott munkaképességűek ellátásai (1) megye (4) megyei közgyűlés (1) megyei önkormányzat (4) megyei önkormányzatok (1) megyék (2) megyeszékhely (1) melegek (1) melegfelvonulás (2) melegházasság (2) mellékvonalak (1) mellény (1) méltóság (1) menedékkérők (8) menekültek (26) menekültek utaztatása (1) menekültügy (27) mengyi roland (1) menkültválság (1) mentelmi jog (2) mentőcsomag (2) mentők (1) méretgazdaságosság (1) mérnöki kamara (1) mérték (1) Mérték (1) mérték médiaelemző műhely (6) mese (1) mesteráházy attila (1) mesterházy (1) mesterházy attila (23) mészáros lőrinc (18) Mészáros Lőrinc (2) MET (7) meteorológia (1) metró (4) metrómutyi (1) metrowagonmash (1) mezőgazdaság (9) mezőkövesd (1) mfb (4) Miért ugrál úgy Budapest (1) migráció (40) migráns (7) migránsok (3) milla (2) millenáris (1) mindenki (1) mindenki méltósága (5) minimálbér (11) minimálbéremelés (4) minipártok (1) miniszter (1) miniszterek szabadsága (1) miniszterelnök (7) miniszterelnöki (1) miniszterelnökség (4) mint amennyiért népszavazni akarnak (1) mirkóczi ádám (1) miskolc (1) mitt romney (2) mkb bank (3) mkp (1) MLSZ (1) mlsz (1) mma (1) mnb (48) mnb alapítványok (4) mnyp (1) mnyup (1) mob (1) mobilfizetés (1) mobilhálózat mutyi (1) mobilitás (1) mocsai lajos (1) módositók (1) MOL (1) mol (2) molnár csaba (1) momentum mozgalom (2) monetáris finanszírozás (1) monetáris politika (6) monetáris tanács (1) monetáris unió (1) monopólium (1) moodys (1) morvai krisztina (1) moszkva (4) motor (1) mozgó (1) mszdp (1) mszmp (2) mszp (84) mta (2) mti (1) mtk (2) mtva (4) Műhely (1) működőtőke (1) müködőtőke (1) multik (7) multiplikátor (1) munka (7) munkaerőhiány (24) munkaerőköltség (2) munkaerőpiac (23) munkaerő hiány (1) munkahelyek (9) munkahelyteremtés (6) munkahelyvédelmi akcióterv (5) munkajog (1) munkáltató (1) munkanélküli (2) munkanélküliség (34) munkanélküli támogatás (1) munkavállalás (4) munkavállaló (3) munkavédelmi akcióterv (1) munka törvénykönyve (9) munkerőpiac (4) muszlimok (1) mutyi (41) mutyilista (20) műveltségi cenzus (1) múzeumi negyed (1) MVM (4) nabucco (1) náci (1) nacionalizmus (1) náci megszállás (1) nagy-británnia (7) nagybirtokosok (2) nagykoalíció (1) NAIH (1) napelem (2) napi gazdaság (1) nat (4) NATO (1) natura2000 (1) nav (8) NAV (4) navracsics (1) navracsics tibor (56) nav botrány (1) nca (1) nébih (1) neet (1) nefmi (1) nélküli (1) nem csak mi szenvedünk ezekkel a régióban (1) Nem tudnak leállni a haverok helyzetbehozásával - Íme az újabb mutyilista (1) nemesi előjogok (1) németh lászlóné (2) németh szilárd (1) németország (8) német zsolt (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzetgazdasági minisztérium (5) nemzeti (1) nemzeti államosítás kormánya (3) nemzeti arcvonal (1) nemzeti dohánybolt (3) nemzeti dohányboltok (2) nemzeti emlékezet bizottsága (1) nemzeti eszközkezelő (6) nemzeti fejlesztési ügynökség (3) nemzeti italboltok (2) nemzeti jelkép (1) nemzeti kereskedőház (1) nemzeti konzultáció (6) nemzeti köznevelés (1) nemzeti közszolgálati egyetem (2) nemzeti mobilfizetési rendszer (1) nemzeti örökség intézete (1) nemzeti parkok (1) nemzeti színház (1) nemzeti ünnep (1) nemzeti választási bizottság (2) nemzetközi egyezmény (1) nemzetközi jog (2) nemzetközi valutaalap (2) nemzetpolitika (1) nemzetstratégiai intézet (1) Nemzetstratégiai Intézet (1) nemzetstratégiai kutatóintézet (1) népegészségügyi termékadó (3) népesedési akcióterv (1) népesség (1) Népszabadság (4) népszámlálás (2) népszavazás (28) népszerűség (4) ner (11) netsemlegesség (1) nettóexport (1) newt gingrich (1) nfa (3) NFÜ (2) nfü (2) ngm (15) nhp (2) nke (2) nmhh (12) NOB (1) Nógrád (1) női egyenjogúság (3) nok (1) nők (4) nők 40 (1) non-profit rezsi (3) nonprofit közszolgáltató (1) nonprofit megaszolgáltató (4) normafa (1) normakontroll (1) norvég alap (2) norvég civil támogatási alap (2) növekedés (34) növekedési csapda (1) növekedési fordulat (6) növekedési hitelprogram (4) nővérek (3) NPL (1) NPL-ráta (1) nvb (4) nvi (1) nyakó istván (1) nyelvi (1) nyelviskola (2) nyelviskolák (1) nyelviskolamutyi (2) nyelvoktatás (2) nyelvstratégia (1) nyelvtudás (2) nyelvvizsga (4) nyeremények (1) nyerges zsolt (1) nyitottakvagyunk (1) nyitott gazdaság (1) nyomozás (1) nyugdíj (31) nyugdíjasok (10) nyugdíjemelés (6) nyugdíjreform (7) nyugdíjrendszer (13) nyugdíjvagyon (3) nyugdíj államosítás (4) nyugdíj rendszer (2) obama (2) Obamacare (1) objektív bírság (1) obstrukció (1) ócsa (3) ócsai lakópark (3) oecd (6) oét (1) offshore (7) offshore lovag (5) ohü (1) ökopárt (1) oktatás (60) oktatási államtitkárság (3) oktatási intézmények (9) oktatáspolitika (29) Október 23 (1) október 23 (2) olaf (2) olajár (1) olcsobb allam (1) olcsóbb állam (3) olcsó állam (2) olcsó munkaerő (1) oligarcha (12) oligarchák (10) olimpia (15) ombudsman (6) ombudsmanok (2) omninvest (1) önkormányzat (20) önkormányzati (2) önkormányzatiság (8) önkormányzati adók (1) önkormányzati adósság (2) önkormányzati adósságátvállalás (1) önkormányzati cégek (1) önkormányzati rádiók (1) önkormányzati reform (5) önkormányzati törvény (5) önkormányzati vagyon (6) önkormányzati választás (8) önkormányzati választási rendszer (2) önkormányzati választások (1) önkormányzatok (28) online szerencsejáték (3) optimizmus (2) orbán (30) Orbánék pénzért cserébe tízszer annyi bevándorlót hoztak (1) orbán kormány (172) orban kormany (2) orbán ráhel (2) orbán viktor (278) orban viktor (8) origo (3) őrizetbe vétel (1) örményország (1) oroszország (19) országértékelés (2) országgyűlés (13) országgyűlési képviselő (3) országgyűlési képviselők (2) országzászló (1) ortt (2) orvoshiány (1) orvosok (12) összeesküvés elmélet (2) összeférhetetlenség (1) összefogás (3) összeszerelő műhely (1) összevonás (1) oszlopreklám (1) osztogatás (8) ösztöndíj (2) otp (4) otthonszülés (1) otthonteremtés (1) pada (1) paks (23) paksi beruházás (15) paksi paktum (9) paks 2 (20) pálffy istván (1) pálinka (3) pálinka szabadságharc (2) palko (1) palkovics lászló (4) pályaalkalmasság (1) pályázatírás (1) pályázatügy (1) panama (1) panama leaks (1) pancho aréna (4) papcsák ferenc (1) paraszolvencia (1) párizs (1) párizsi egyezmény (1) parkolási díj (1) parlament (20) parlamentarizmus (2) pártfinanszírozás (2) pártok (3) pártpreferencia (4) pártverseny korlátozása (1) párválasztó (1) patai mihály (1) patikamutyi (1) patyi andrás (1) pedagógus (4) pedagógusok (6) pedagógus életpályamodell (7) pedagógus életpálya modell (1) pedagógus kar (3) pékárú (1) pelczné gál ildikó (1) pelikán elvtárs (1) pénz (1) pénzhiány (1) pénzintézet (1) pénzintézetek (2) pénzmosoda (1) pénzosztás (1) pénzosztogatás (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pénzügyi botrány (1) pénzügyi ombudsman (1) pénzügyi rezsicsökkentés (2) pénzügyi szektor (1) peres eljárás (1) perverz újraelosztás (1) Pharaon (1) piac (3) piaci erőfölény (1) pinokkió díj (34) pintér sándor (8) piramisjáték (1) pisa (5) pisa-teszt (7) pkasi bővítés (1) plágium (9) plágiumbotrány (1) plakát (6) plakátadó (1) playboy (1) plázastop (1) pm (2) PM (1) pofátlan végkielégítések (1) pokorni zoltán (4) polgári engedetlenség (1) polgári perrendtartás (1) polgári törvénykönyv (2) polgármester (3) polgármesterek (3) polgármesteri hivatal (3) polgárőr (1) polgár engedetlenség (1) politika (3) politikai akcióbizottság (1) politikai helyzet (1) politikai kultúra (1) politikai tisztogatás (1) politikusbűnözés (1) Polt esett az ügyészség becsületén (1) polt péter (12) popularizmus (2) populizmus (1) pornó (1) port (1) portflioblogger (24) portfolió (1) portfolio (3) portfolioblogger (1084) posta (1) postabank (1) pozitív (1) profit (1) program (2) propaganda (14) protekcionizmus (1) provident (1) provokátorfigyelő (1) pszáf (7) publicus (2) puccs (1) puskás-stadion (1) puskás akadémia (1) putyin (12) pwc (2) q (1) quaestor (9) quaestor-törvény (1) quaestor botrány (2) rába (1) radikalizmus (1) rádió (2) rádiófrekvenciák (2) raiffeisen (1) raiffeisen bank (1) rákay philip (1) rasszizmus (1) rászoruló (1) rászorultsági ellátások (1) ratkó gyerekek (1) reálbér (7) reálbérek (4) reálhozam (1) recesszió (15) redisztribúció (1) referendum (2) reform (4) régészmutyi (1) régió (5) regionális fejlesztési tanács (1) regionális fejlesztési ügynökség (1) regionális munkanélküliség (1) regionalizáció (1) regisztráció (7) rehabilitációs járadék (1) reklámadó (3) reklámozás (1) Rekord mértékű munkaerőhiány sújtja Magyarországot (1) relatív szegénység (1) rendelet (2) rendőrség (6) rendszer (1) rendszerváltozás (1) répássy róbert (1) reprodukciós jogok (1) republikánusok (1) resti (1) részösztöndíj (1) részvény (2) rétegpárt (1) réthelyi miklós (1) rétvári bence (1) révész máriusz (1) rezesova (1) rezidensek (1) rezsi (17) rezsiár (6) rezsicsökkentés (32) rezsicsökkentés áldozatai (4) rezsidémon (4) rezsident evil (2) rezsiharc (7) rezsiköltségek (3) rick santorum (1) rip (1) rmdsz (1) robert fico (1) rogán-ügy (3) rogán antal (22) röghöz kötés (6) rokkantnyugdíj (1) rokkantosítás (1) rokkantsági ellátás (2) rokkantsági nyugdíj (1) romák (2) románia (1) romney (1) ron paul (1) roszatom (1) röszke (1) rtl (3) rtlklub (1) rtl klub (7) rubicon (1) Ryan (1) s&p (3) ságvári (1) sajókaza (1) sajtó (1) sajtószabadság (11) saláta törvény (1) Salgótarján (1) sárgacsekkadó (1) schengen (3) schiffer andrás (3) schmitt pál (21) schmuck andor (1) schöpflin györgy (1) segély (5) segélyezési nyilvántartás (1) segélyplafon (1) selmeczi gabriella (3) semjén zsolt (4) semlyén zsolt (1) sérülékenység (1) seszták miklós (1) siker (1) sikerek (1) sikersportág (1) sikkasztás (1) simicska lajos (15) simon (2) simon-ügy (2) simor andrás (6) skócia (1) smer (1) sodexho (1) soft power (1) sólyom lászló (1) soros alapítvány (6) soros györgy (12) sorsok háza (2) sote (4) spar (2) spéder zoltán (3) sperbank (1) sport (16) sportklubok (5) sportszövetségek (4) sporttörvény (1) sportutalvány (1) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (12) stadionépítések (7) stadionok (5) stadion építés (2) start kártya (1) start számla (1) statisztika (3) státustörvény (1) steiner pál (1) strasbourg (4) stratégiai megállapodás (1) stróman (2) stumpf istván (3) svájci frank (5) svájci indexálás (1) swap (1) szabadidő (1) szabadkereskedelmi egyezmény (1) Szabadon büntetheti a kormány a gazdasági menekült magyarokat (1) szabadságharc (2) szabadságjog (1) szabadság tér (2) szabad sajtó (1) szabályozás (1) szabálysértés (4) szabó máté (1) szabó tímea (1) szájer józsef (1) szakadás (1) szakiskolák (1) szakképzés (2) szakképzési hozzájárulás (1) szakmunkásképzés (1) szakmunkások (2) szakpolitika (1) szakszervezet (4) szakszervezetek (4) szalai annamária (5) szálloda (2) számlaszám (1) szaniszló (1) szanyi tibor (3) szappanadó (1) szászfalvy (1) szász jenő (1) szász károly (2) szatíra (1) szaud arábia (2) szavazás (8) szavazati (1) szavazati egyenlőség (3) szavazati jog (3) szavazójog (2) Száz évre rendezkedne be a Fidesz - már a hétköznapi ügyeinken is rajta a szemük (1) századvég (4) Százmilliárdok stadionfejlesztésekre (1) szcientológusok (1) széchenyi-kártya (1) széchenyi bank (3) szegények (12) szegénység (41) szegregáció (8) székely lászló (2) székesfehérvár (1) székházfoglalás (1) szektor (1) szektoradó (1) szelekció (2) szélenergia (1) szélkakas (7) széll (1) szellemi fogyatékos (1) széll kálmán terv (5) szélsőjobb (2) személyes szabadság megsértése (1) személyíségi jog (1) szemétszállítás (3) szennyvíz (1) szentendre (1) szenzitív adatok (1) szép-kártya (1) szerbia (1) szerencsejáték (4) szerencsejáték zrt (1) szeress ne gyűlölj (1) szigorítás (1) szijjártó péter (22) szijjarto peter (3) szilvásy györgy (1) szilveszter (5) szima gábor (2) szimbólumok (3) színház (2) színvonal (1) szíria (1) szivarszoba (1) szja (4) szlovákia (4) szmog (1) szoboravatás (2) szociális bérlakások (2) szociális biztonság (4) szociális ellátás (13) szociális ellátások (4) szociális ellátórendszer (5) szociális intézmények (2) szociális jogok (1) szociális juttatások (3) szociális kártya (1) szociális kiadások (1) szociális rendszer (7) szociális segély (1) szociális szövetkezet (1) szociális támogatás (1) szociális unió (2) szocializmus (1) szociálpolitika (3) szócska miklós (1) szólásszabadság (3) szolgáltató szektor (2) szolidaritás (2) szombathely (2) szövetkezetek (1) szövetség (1) sztrájk (4) születések (2) szuperkedd (1) szürkegazdaság (1) tábornokper (2) tagadás (1) takarékbank (7) takarékmutyi (3) takarékszövetkezet (4) takarékszövetség (1) takarék bank (2) takarék mutyi (1) tállai andrás (1) támogatás (1) támogatások (2) tanárok (6) táncválasztó (1) tandíj (16) tankönyellátás (5) tankönyv (2) tankönyvkiadás (4) tankönyvpiac (4) tanulás (2) tao (8) tapolca (1) tárki (3) tarlós istván (15) társadalmi egyenlőtlenségek (6) társadalmi fejlődés mutató (1) társadalmi mobilitás (2) társadalmi riport (3) társadalom (8) társadalombiztosítás (1) társasági adó (4) társasági jog (1) tarsoly csaba (7) tartalék (1) tartalékosok (1) tartalomkontroll (1) tartós munkanélküliség (1) tartós növekedés (1) tavares (1) távhő (2) taxi (1) tek (4) tél (1) telefonadó (3) telekomadó (1) települések (1) települési önkormányzat (1) teljesült ígéretek (1) tender (2) tendereztetés (1) ténytár (9) tenytar (1) tenytar.hu (9) ténytár blog (1) ténytár totó (2) terhesség (2) terhességmegszakítás (2) termékenység (1) termelékenység (7) termelés (3) természetvédelem (1) termőföld (2) terror (6) terrorelhárítási központ (3) terrorizmus (5) területalapú támogatás (1) területbeosztás (1) területfejlesztés (3) terv (1) tesco (3) tételes adó (1) tétényi éva (1) tgyás (1) the irish times (1) the sun (1) tiborcz (2) tiborcz istván (3) tiffán zsolt (1) tilalom (2) tiltakozás (1) tiszavasvári (1) titkosítás (2) tőke (3) tőkepiac (2) tömegközlekedés (1) tömegsport (1) tömény szesz (1) top 6 (6) töröcskei (2) töröcskei istván (3) törökország (3) török út (1) történelem (3) törvény (4) törvényes vád (2) törvényhozás (6) törvényjavaslat (3) tóth józsef (1) tőzsde (3) trafik (10) trafikmutyi (18) traian basescu (1) Transparency (6) tranzakciós adó (15) tranzakciós illeték (2) tranzitzóna (1) Trump (1) trump (1) ttip (2) tűcsere program (1) tudományos fokozat (1) túlárazás (2) túli (2) túlzottdeficit eljárás (9) túlzott deficit-eljárás (2) tündérmese (2) tüntetés (3) turisztika (1) turizmus (1) turul (1) tusványos (3) tv2 (20) üdülési csekk (1) ügyészi törvény (1) ügyészség (11) ügynökakták (2) új (1) Újabb szomorú nap jött el a magyar sajtószabadság életében (1) ujhelyi istván (1) újraelosztás (1) újságírás (3) új alkotmány (6) új alkotmánybírósági törvény (2) új munkahely (1) új önkormányzati törvény (2) új szabályozás (3) új színház (1) új választási rendszer (6) ukrajna (3) unió (8) uniós források (10) uniós költségvetés (3) uniós pénzek elosztása (3) uniós támogatások (8) unortodox (3) unortodoxia (3) unortodox gazdaságpolitika (4) üres lakások (1) urizálás (2) urna (1) USA (10) usa elnökválasztás (5) úszóvébé (4) utánpótlás (2) utazási kedvezmények (2) útdíj (1) útépítés (2) úthálozat (1) utólagos normakontroll (1) üzemanyagár (1) uzsora (1) v (1) vadgazdálkodás (1) vagyon (4) vagyonadó (1) vagyonnyilatkozat (3) vajda zita (1) választás (46) választási csalás (7) választási eljárás (3) választási költségvetés (5) választási osztogatás (1) választási program (1) választási regisztráció (1) választási rendszer (17) választási törvény (18) választások (15) választás 2014 (7) választói feliratkozás (5) választói regisztráció (2) választójog (20) választójogi törvény (2) választókerület (2) vállakozás (1) vállalat (3) vállalatok (1) vállalkozás (1) vallás (1) válság (5) válságadó (3) valutaválság (1) vár (1) várakozás (1) varázslat (1) várbazár (1) varga-csomag (1) varga csomag (1) varga mihály (23) várható élettartam (1) várkert bazár (3) várnegyed (1) városliget (3) varsó (1) vásárlóerő (4) vasárnap (12) vasárnapi zárva tartás (23) vasút (1) védőnők (1) végkielégítés (1) végrehajtási jogsegély (2) végtörleszés (1) végtörlesztés (8) végzettség (1) véleménynyilvánítás szabadsága (1) velencei bizottság (2) vendéglátó ipar (1) veritas (2) veritas történelemkutató intézet (2) verseny (6) versenyjog (1) versenyképesség (13) versenyszektor (1) versenyszféra (4) veszélyhelyzet (1) veszprém (2) veszprémi időközi (1) veszteség (2) vétó (3) viccblog (3) victor ponta (1) vida ildikó (5) vidék (1) vidékpolitika (2) videoton (2) vígszínház (1) viktor (1) világbajnokság (1) világgazdaság (1) világpiaci árak (1) villamosenergia (3) visegrádi ország (2) visszaélés (1) visszaesés (5) visszamenőleges hatályú törvény (2) vitézy dávid (1) vizes vb (1) víziközmű (3) vízilabda (1) vizitdíj (2) Vojnits Tamás (1) volán (2) vonat (3) vona gábor (11) vöröskereszt (1) vörös csillag (1) waldorf (1) wall street journal (1) wellness-disznóvágás (1) wittner mária (1) zárolás (3) zárószavazás (1) zászlóégetés (2) zel (1) zöldek (1) zöldenergia (1) zöldhatóságok (1) zoltán (1) zsarolás (2) zsebszerződés (1) zuschlag (1) z kárpát dániel (1) Címkefelhő

A járás lesz az új kádertemető

2012.08.27. 08:12 Marcus Gamidius Raetinus

Bár 1983. december utolsó napjával már megszüntették a járásokat, majd' harminc évvel felszámolásuk után 2013. január 1-jén pedig ismét megalakulnak. A régi-új egységek elsősorban az önkormányzatoktól vesznek át feladatokat, valamint a jelenlegi kistérségi (körzeti) államigazgatási szervek is ebbe a rendszerbe integrálódnak.

Amennyiben a járási lehatárolásra tekintünk azt láthatjuk, hogy a 2012 eleji tervekkel, a szakértői anyagokkal szemben döntően a kistérségi tagozódásra építő rendszer alakult ki, amelyet azonban torzítottak bizonyos politikai szempontok is, valamint sok esetben nehezen érthető a lehatárolás logikája. A politika egyébként is áthatja a teljes rendszert: az új járási hivatalok vezetői valószínűleg politikusok lesznek. Ezt alátámasztja, hogy a hivatal vezetője akár országgyűlési képviselő is lehet. Ez érthető, hiszen a parlamenti képviselők létszáma csökkenésével szükség lesz egy kádertemetőre is.

Mindent összevetve kérdéses, hogy valóban hatékonyabbá és jobbá válik-e a közigazgatás az új rendszerrel, ahol egyes ügyek intézése az állampolgároktól távolabb kerül, valamint ahol a mindennapokat érintő, tisztán szakmai-hatósági ügyeket intéző szervezetet egy politikus vezet. Mivel „a puding próbája az evés", ezekre a kérdésekre a jövő adhat választ.

Mo_jarasai.png

Járások és városkörnyékek 1983. december 31-én. Forrás: wikipedia.hu

Járások egykor és most

A járások a középkor óta fontos szerepet töltöttek be a magyar közigazgatásban: az egységek közvetítettek az államhatalom és a települések lakosai között. Bár ezeket 1983 végén felszámolták, ám feladataik jelentős részben tovább éltek.

Az 1980-as években a városkörnyékek, majd azt követően a körzetközpontok, 2004-től pedig a kistérségek kívánták ellátni ezt a szerepet. A közvetítő szint azonban az elmúlt harminc évben a helyét kereste. Az önkormányzati rendszer kialakulásával alapvető kérdések jelentek meg, amelyek sokszor a 2/3-os többség hiánya miatt megválaszolatlanok maradtak. Ezek közül a legfontosabb az volt, hogy a közvetítő egységek a helyi lakosok érdekeit képviselő önkormányzati jellegű, vagy a központi államhatalom akaratát közvetítő államigazgatási szervezetek legyenek-e.

Az alkotmányozó többség birtokában a jobboldali kormányzat és a mögötte álló parlamenti többség ezt a kérdést is elővette, majd egyértelműen állást foglalt: a kistérségek önkormányzatiságával szemben a járások a központi hatalom akaratát helyben közvetítő államigazgatási szervezetek. Ennek megfelelően kezdődött meg a járások kialakításának folyamata.

Nagyvonalú tervek, korlátozott megvalósítás

A kormányzat célja nagyvonalú volt: a járások köré akarták felépíteni a magyar helyi államszervezetet. Így a járások kialakításáról szóló kormányhatározat még azzal számolt, hogy valamennyi, az önkormányzatok szervei által ellátott államigazgatási feladatot átveszik, valamint hogy a járásokban működő egyéb állami szervek, bíróságok, ügyészségek, rendőrkapitányságok illetékességi területeit is összehangolják.

A kezdeti lelkesedés azonban a problémák megjelenésével alábbhagyott. Míg a szakértői anyagokra alapozva eredetileg 104-160 járás kialakításával számoltak, addig ez a szám elkezdett szép lassan felfelé kúszni. Végül 175 vidéki és a 23 fővárosi kerületnek megfelelő 23 fővárosi járási hivatalt hoztak létre. A 175-ös vidéki szám erős hasonlóságot mutat a korábbi kistérségek (174) számával.

A nagyvonalú tervek az ellátott feladatok körében is visszább szorultak: a települések sikerrel védték meg a legfontosabb államigazgatási feladataikat, amelyben persze a helyi polgármesterek nem elhanyagolható lobbiereje is szerepet játszott. A járási hivatalok ráadásul nem kapták meg a közoktatási intézményekkel kapcsolatos kibővített állami feladatokat sem: azt a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ járási tankerületi igazgatóira bízták, akik végső soron az Emberi Erőforrások Minisztériumának vannak alárendelve. 

A járások lehatárolása – politikai hatások

Az mindenesetre bizonyos, hogy a legizgalmasabb kérdés a járások lehatárolásaAz eredetileg tervezett 160-170 hivatal helyett végül is 198 (175 vidéki + 23 fővárosi) hivatal jön létre 2013-ban. Amennyiben az illetékességi területekre tekintünk láthatjuk, hogy azok nagyjából követik a korábbi kistérségi lehatárolást. Így bár eredetileg a korábbi legkisebb kistérségek többsége nem kapott volna járási jogállást, nagyobb részük mégis megmaradt önálló egységnek.

A székhelyek kiválasztásánál érzékelhető legjobban a politika hatása. Így például már a kistérségi törvények módosításakor is nehezen volt érthető, hogy például Ercsi helyett miért Martonvásár kapott kistérségi székhelyi jogosítványokat, és miért választották le a devecseri kistérséget az ajkairól. Ezekről a változásokról már korábban írtunk, már akkor jeleztük, hogy megfigyelhető egyfajta korreláció aközött, hogy a korábbi székhelyeken szocialista, míg az újakon fideszes volt a városvezetés.

A fenti folyamat nem állt meg, így például érthetetlen, hogy a nagyobb lakosságszámú, erősebb gazdaságú, jobb szolgáltatórendszerrel rendelkező, bírósági, ügyészségi és rendőrségi székhely Budaörs helyett, miért Budakeszi lett a járásszékhely. Az egyetlen magyarázatot itt is a politikai helyzet adja: míg Budakeszi vezetése jobboldali, addig Budaörsé a baloldalhoz köthető, hiszen Budaörsnek 22 éve ugyanaz a liberális polgármestere van. Szintén nehezen érthető, hogy az 1983-ig önálló járásszékhely, és tényleges körzetközponti helyzetű Dorogot miért sorolták be az esztergomi járásba. Itt is az lehet a magyarázat, hogy míg Esztergom hagyományosan jobboldali, addig Dorog hagyományosan baloldali orientációjú olyannyira, hogy Dorogon 2010-ben is szocialista polgármestert választottak.

A politika azonban nemcsak a székhelyeket illetően jelent meg. Így az erős kormánypárti pozíciókkal és jó lobbierővel rendelkező Csurgó megfelelő méretű járása miatt, urbanisztikailag nehezen oda köthető, s így a járásszékhelyhez rosszul kapcsolódó településeket is a csurgói járásba soroltak. Hasonló helyzetet figyelhettünk meg a gönci járás esetében is.

Járási feladatok – mennyit és miért kell majd utazni?

Bár az eredeti ambiciózus célkitűzések helyett a járások feladatai szűkebbek lettek, még így is számos fontos ügy került át hozzájuk, többek között az okmányirodák, a városi gyámhivatalok, bizonyos szociális ellátásokkal összefüggő, továbbá egyes ipar- és fogyasztóvédelmi igazgatási, valamint környezet- és természetvédelmi igazgatási feladatok.

Beszédesebb az a lista, amely a helyben maradó feladatokat tartalmazza. Ezek közül elég, ha kiemeljük az építéshatósági és a szociális segélyezési hatásköröket. Továbbra is a városi jegyzők döntenek az építési ügyek többségében, valamint továbbra is a települési jegyzők állapítják meg az alapvető jövedelempótló segélyeket, a rendszeres szociális segélyt és a foglalkoztatást helyettesítő támogatást, valamint az önkormányzatok továbbra is fontos szerepet játszanak a közmunka szervezésében.

Azaz: a helyi politikai elit számára fontos, igaz informális befolyást biztosító feladatok továbbra is helyben maradtak. A járások így elsősorban azokat az ügyeket kapták meg, amelyek ellátására a helyi közösségek általában kevesebb erőforrással rendelkeztek, s amelyek politikailag sem voltak túl érzékenyek. 

Az állampolgároknak jó hír, de a hatékonyságot és a munkaszervezést nem feltétlenül érinti pozitívan, hogy várhatóan a feladatok jelentős részét ugyanott fogják megoldani, mint eddig. Csak éppen az ügyintéző immár nem az önkormányzat köztisztviselője, hanem az esetleg az irodájától 30 kilométerre lévő járási hivatal kihelyezett kormánytisztviselője lesz.

A járások másik fontos célkitűzése is meghiúsult. A járási szervezet ugyanis nem tudja átfogni az összes, eddig is helyben megoldott államigazgatási ügyet. Így továbbra is előfordulhat, hogy más városba kell majd menni a földhivatalba, a közegészségügyi engedélyért, az állategészség-ügyi elintézendőkért, vagy  a munkaügyi kirendeltségre. Mivel ezeknek a szerveknek a száma eltérő volt (például hozzávetőleg 100 népegészségügyi szerv mellett, nagyjából 130 földhivatal és állategészség-ügyi szerv, s 170 munkaügyi kirendeltség működött), s mivel a rendelkezésre álló források nem nőttek, nem valószínű, hogy minden járásban lesz ilyen hivatal. Ezt lehetővé teszi az új szabályozás is.

A járások politikai vezetése

Bár többször felmerült, hogy az államigazgatás politikai kontrollja helyett a szakmaiságot kellene erősíteni, az új szabályozás nem ezt valósítja meg. A járások élére ugyanis, a vonatkozó törvény alapján a közigazgatási és igazságügyi miniszter által kinevezett, viszonylag magas fizetésű politikus kerül. Azt, hogy a vezető általában politikus lesz mutatja, hogy a törvény szerint a vezető lehet országgyűlési képviselő is, valamint a kinevezéshez szükséges ötéves vezetői gyakorlatba beleszámít a képviselői munka. Hasonló a szabály a kormánymegbízottaknál: ott ezen rendelkezések alapján a 20 kormánymegbízottból 14 egyben országgyűlési képviselő is.

Ez nem szerencsés, hiszen a járási hivatal mindennapi ügyeinket fogja intézni. Nem biztos, hogy előnyös, ha  a személyi igazolvány kiállításáért felelős szervezet vezetője egyben országgyűlési képviselő is.

A másik gond ezzel, hogy az Alaptörvényben rögzített hatalommegosztás rendszerét is lerontja, ha a központi államigazgatás által irányított, a helyi államigazgatási feladatokat ellátó hivatalok élén egy országgyűlési képviselő áll.

Igaz, hogy ez a helyzet csak 2014-ig marad így. A fenti szabályra ugyanis éppen azért van szükség, hogy „elhelyezzék" azokat a képviselőket, akik az új, csökkentett létszámú országgyűlésbe nem kerülhetnek be. Ezzel a rendszerrel már most „megágyaznak" nekik. 

Mindezek miatt kérdéses, hogy valóban hatékonyabbá és jobbá teszi-e a közigazgatást az új rendszer, ahol egyes ügyek intézése az állampolgároktól távolabb került, valamint ahol a mindennapokat érintő, tisztán szakmai-hatósági ügyeket intéző szervezetet egy politikus vezeti.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Ténytár Facebook csoportjához!


Ide kattintva támogathatod munkánkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://tenytar.blog.hu/api/trackback/id/tr464716675

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ólak szűkös melegében, avagy a reccsenő pala soha nem rajzol őszinte mosolyt az arcodra! 2012.08.27. 12:30:15

Van valami perverz öröm abban, ha szétrombolhat az ember építményeket! Emlékszem gyerekkorunkban is sokszor azért építettünk egy-egy homokvárat órákon keresztül, hogy aztán néhány perc ostrom után a földdel tegyük egyenlővé. Gondolom, hány csuklásunkat...

Trackback: Ezért nem fogok soha rátok szavazni! 2012.08.27. 11:40:21

Szavazhatnék 2014-ben rátok, mert 5 millió társammal együtt nincs beidegződött vezérem, akire vakon ikszelnék, nekem mindegy ki vezeti az országot, mert én csak jólétet akarok meg nyugalmat. De sosem fogok, mert titeket nem lehet komolyan venn...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.27. 10:21:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 10:01:12

Teljesen jók lennének a járások, ha a helyi önkormányzatok ezzel párhuzamosan megszűnnének.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.27. 10:13:43

@Belagezapista: nagyon sok funkció megszünik,mert már sokan készülnek arra hogy megszünik januártól az állásuk.

Úttalan utakon 2012.08.27. 10:14:13

@Belagezapista: jó ötlet, akkor már választások idején is se szólhatnál bele, hogy mi történik a településen, ahol élsz. Ez Bp-en esetleg mindegy is, de vidéki közösségeknél még számít. Te pesti-e vagy?

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 10:20:30

@Gyurma73: @Úttalan utakon:
Ma egy 300 fős településnek főállású polgármestere, és több képviselője is van, akik szintén kapnak némi pénzt a munkájukért. Ezekre a pozíciókra semmi szükség nem lenne, ha legalább 10-20 ezer fős egységekre lenne 1-1 önkormányzat. Az ilyen közigazgatás rendkívül pazarló. Nyugaton van ilyenre példa, pl. Dániában, de ott 50-100 ezres lakosságú önkormányzatokkal, és pont hogy ott van jövője a vidéki életnek, Magyarországgal szemben, ami túlzottan Budapest központú lett.

És nem vagyok pesti.

konrada 2012.08.27. 10:28:09

Az mindenképpen probléma, hogy rengeteg önkormányzat van és mind arra törekszik, minél nagyobb hatáskörrel bírjon. Így, amikor lassan minden 2-3 ezer főnél nagyobb falu város lett, az eddigi rendszer arra hajtotta őket, hogy önállóságuk deklarálására minél több feladatot magukhoz vonjanak.

Ennek visszafordítására (többek közt az IMF szerződésben kötelezve is) szükséges az, hogy a megyei rendszernél kisebb alegységek jöjjenek létre. Ez persze lehetne a kistérségi rendszerek kiteljesedése is, de az is a maga korának megfelelő politikai képződmény volt, kinevezett vezetőkkel az akkori kurzus kivánalmai szerint.
...szóval a változás a körzethatárok és vezetők megválasztásában csak annyi, hogy maradtunk agyarországban.
Persze az külön érdemes volna megvizsgálni, hogy valóban lóláb-e a mostani körzethatárok, vagy próbálkozás arra, hogy logisztikailag központibb helyre kerüljön a járáson belüli központ - mert pl. a Dunaparti Ercsi szvsz. eléggé a járása szélén lehet - illetve a távolságban vesztesnek tűnő települések nem-e azért kerültek oda, ahová, mert pl. a Gönci járás létszámra lényegesen kevesebb lett volna, a Szerencsi meg több... De persze akadnak vastag lólábak is.;)

Aztán hogy mindez működni fog-e, majd meglátjuk. Az, hogy nem került első körben annyi feladat a járásokhoz, amennyi elég volna ahhoz, hogy a környék önkormányzati hivatalait kiváltsa, az szvsz. akár amiatt is lehet, hogy nem akartak túl nagyot vágni rajtuk egyszerre, túl nagy lett volna az ellenállás. (Majd fogják azok kérni később, mikor nem kapnak azokra a feladatokra elég pénzt.)

Az tény, hogy a bürokráciát csökkenteni kell, mert nincs elég pénz rá.
...az meg kérdéses, hogy ez a centralizálás jó lesz-e rá. Mivel tenni nem tudunk mást, bizakodjunk hogy egyszer majd jó lesz. (De az, mint minden strukturális átalakítás - mely hasonlít a lakott házban történő generál-felújításnál a bontás-beépítéssel járó kinlódáshoz - fájni fog, és sokszor csak akkor derül ki, mi mindent kell átgondolni....)

gondolkodó2 2012.08.27. 10:32:52

300 fős településen nem kötelező főállású polgármester csak lehetőség, és 2013 január 1.-től meg is szűnik ez a lehetőség.

Kotkodus 2012.08.27. 10:34:27

a lényeg az, hogy viktorka ígéretének megfelelően csökkentik az államapparátus költségeit; úgy, hogy növelik azokat...

ezt lehet, hogy sokan nem értik, de hát az unorthodoxia már csak ilyen...

éljen a bohócforradalom!

gondolkodó2 2012.08.27. 10:41:34

Sajnos Magyarországon a kistelepülések 1000-1500 fő alatt teljesen magukra vannak hagyva nézzetek körül a városok hogy fejlődtek ezzel szemben a falvak elnéptelenednek, pedig ott is élnek választók csak kevesen és kevésbé ér a szavuk annyit mint egy városi embernek.
Véleményetek szerint, ha olyan önkormányzati rendszer lenne mint Dániában akkor az a rendszer kit preferálna a várost vagy a falut.Melyik lenne fontos?
Véleményem szerint eleve elhibázott lépés volt a rendszerváltáskor olyan állami alapfeladatot mint az oktatás rá testálni az önkormányzatokra, melyek ennek fenntartásába belerokkantak.
Sajnos van még nagyon sok hasonló feladat.

Netuddki. 2012.08.27. 10:54:08

Amelyik nemzet a múltjába temetkezik annak nincs jövője.

A XXI. században élünk vazze! De nem baj, a következő kormány (ami nem fideszes lesz) jó sokat spórolhat a járások megszüntetésével és az ott dolgozók kirúgásával...

Ronald 2012.08.27. 11:14:45

Nagyon helyes.
Sőt, én még tovább aprítanám a hatalmat - mondjuk az önkormányzatok teljes megszűnéséig.

Mert mi az, hogy önkormányzat? Már a szó sem jó. Ön-Kormányzat? Hogyhogy?
Vagyis önfejűen akarnak kormányozgatni - a központi hatalom negligálásával?

Nemááá, hol élnek ezek !!! 2012-őt írunk, emberek - netán az agyatokra ment a fenenagy demokrácia?

Komoly országban csak egyféle hatalom létezhet - és azt 1 (azaz: egy) ember kell képviselje. Illetve gyakorolja.

Na, jól néztünk volna ki, ha mondjuk Istvánnak külön-külön meg kellett volna egyeznie a törzsekkel - mielőtt tárgyalásokba kezdett Rómával.

Vagy képzeljétek el, mi lett volna a francia császársággal, ha mondjuk a lyoniak, vagy marseilleiek is belepofázhattak volna a dicső hadjáratokba?
Na és a Harmadik Birodalom?
Képzeljétek el, ha a drezdai önkormányzat úgy dönt Adolf ellenében - hogy mégse mennének Moszkva ellen?
Milyen csúnya vége lett volna a dolognak.

Ajjaj, most olvastam vissza a hozászolást - és felmerült bennem a gyanú, hogy netán ez az utolsó kettő nem volt pont jó példa az egyeduralkodás mellett?
.

tede 2012.08.27. 11:43:19

van értelme a járásnak, de amilyen a magyar bürokrácia csak annyi fog történni, hogy megint újabb sóhivatal jön létre, amelyik majd másik sóhivatalnak ad munkát. Ha ügyfél téved oda, akkor meg gondoskodnak róla, hogy többet ne legyen kedve visszajönni, a lassú, bürokratikus ügyintézéssel.

Bár ne legyen igazam.

Le_Penseur 2012.08.27. 11:47:44

Főváros-fővárosi kerületek-megyék-megyei jogú városok-kistérségek-régiók-járások-kormányablakok. Kissé bonyolult a rendszer!

gondolkodó2 2012.08.27. 12:04:23

@Ronald: Hát egy kicsit kellene olvasni amiről beszélsz, nagyon nem vagy tisztába a közigazgatási rendszerekkel a múltban és most.
A mi önkormányzati rendszerünk az unióban mind létszámában mind költségében a középmezőnyben szerepel.
Csak egy példa arra, hogy nem a kistelepülés viszi el a nagy pénzt.
Közel múltba történt (2009)a közeli városban egy emlékmű avatás, amelynek költsége 50 millió Ft volt.
Ez az összeg egy 500 lelkes falu teljes évi költségvetése, intézményfenntartással rezsivel mindennel együtt.Hol is vagyon az igazság.
Ha megszünteted az önkormányzatokat, akkor azt a munkát amit ott végeznek ki fogja elvégezni később.
Vagy azok semmit nem csinálnak, én másképp látom.
Igaz benne vagyok a közepébe.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.27. 12:54:37

@Belagezapista: 10-15 ezres városokban nem lesz ügyintézés.
Pl GYömrő,Űllő Budakeszi.

ertelmetlensegi 2012.08.27. 13:13:07

Belagezapista 2012.08.27. 10:01:12
Teljesen jók lennének a járások, ha a helyi önkormányzatok ezzel párhuzamosan megszűnnének.
Lemaradt még:

Továbbá, ha megszűnnének a megyék, és 4-7 régió jönne létre. Az EU ajánlásnak megfelelően régiók és kistérségek (a szlovákoknál is járások) közigazgatási felosztása. Ez az EU-nál csillagos jó pont lenne az elmúltkétév EU-ellenes hozzáállás után. Mert a kölcsönt is csak az EU jóváhagyással lehet megkapni.

Bogyó 2 2012.08.27. 13:41:02

@Belagezapista: "Teljesen jók lennének a járások, ha a helyi önkormányzatok ezzel párhuzamosan megszűnnének."

Na persze. Sőt szerintem a Parlamentre sincs szükség elég lenne a Kormány, igaz? Az meg maradjon élethossziglan, ne vacakoljunk holmi választásokkal. Minek is szóljon bele az ember a települése életébe. Tiszta hülyeség, előre Észak-Korea felé!

Bogyó 2 2012.08.27. 14:09:15

@Belagezapista: "Ma egy 300 fős településnek főállású polgármestere, és több képviselője is van, akik szintén kapnak némi pénzt a munkájukért. Ezekre a pozíciókra semmi szükség nem lenne, ha legalább 10-20 ezer fős egységekre lenne 1-1 önkormányzat. Az ilyen közigazgatás rendkívül pazarló. Nyugaton van ilyenre példa, pl. Dániában, de ott 50-100 ezres lakosságú önkormányzatokkal, és pont hogy ott van jövője a vidéki életnek, Magyarországgal szemben, ami túlzottan Budapest központú lett.És nem vagyok pesti."

De városi vagy, az egészen biztos. 300 fős településnek rendkívül kevés helyen van polgármestere, rengeteg faluban társadalmi megbízatásban dolgoznak a polgik. Rengeteg helyen a képviselők semmit se kapnak a képviselőségért. Városokban nem egy képviselő több tiszteletdíjat visz haza mint egy falusi polgármester. Mi 1000 alatti település vagyunk, a polgármester alig több mint 100 ezret kap bruttóban, a képviselők 10 évig ingyen végezték a munkájukat, most kapnak valami bruttó 8 ezret. Az egész önkormányzat él kb 60 millió forintból alsós iskolával, kis óvodával, kis hivatali kirendeltséggel. Nagyvárosban ennyiből festik le a járdákat, vagy 6-7 vezető ember fizetése jön ki tébéstől, jutalmastól. Mert ott az is van. Országos szinten a kisfalvakban (pl. 1500 fő alatt) kifizetett személyi juttatások semmit nem osztanak, szoroznak, ellenben a városi ember demagóg felültetésére nagyon jók, miközben ezek a falvak az utolsókat rúgják, szolgáltatásaik leépülve, lakosságuk elvándorlóban, munkahelyek megszűnve. A pazarló közigazgatás pont nem a falvakban az, ahol minden forintot sokkal könnyebb utolérni, s egyszerűen nem is éri meg korrumpálódni a nevetséges összegek miatt. A nagy szervezetekben mindig sokkal könnyebben elfolyik erre meg arra a pénz, s ez törvényszerű dolog, be kellene látni. A kicsi, és államilag is kontrollált szervezetek hatékonyabb és racionálisabb pénzfelhasználók, mert a társadalmi kontroll is sokkal erősebb.

Ki kell ábrándítsalak, Dániában se túl jó a vidéki élet, nemrégen láttam egy riportot onnan iskolabezárásról, elvándorlásról, valahol paradoxon is lenne, ha ott éreznék jobban magukat az emberek, ahol nem szólhatnak bele a sorsukba. Ott az anyagi lehetőségek miatt jobb, nem azért mert nincs önkormányzatuk. S vannak is visszatáncolások pl. a svédeknél, mert kiderült, nem ezen múlnak a dolgok, csak egyszerűbb az irányítás. Vigyázni kell a nyugati példákkal, mert a franciáknál pl. másfélszer annyi önkormányzat jut egy emberre, mint nálunk. A dolog sokkal összetettebb, mint a számok.

Bogyó 2 2012.08.27. 14:19:53

@ertelmetlensegi: "Továbbá, ha megszűnnének a megyék, és 4-7 régió jönne létre."

Igen ez tök jó lenne minden fővárosinak és régióközpontinak. A többiek meg mehetnének a francba.

@gondolkodó2: Látom, te is tisztában vagy a számokkal. Ez az amit sokan abszolút nem tudnak, hogy a vársokban, az emberek alapvető hivatali ügyeinek intézéséhez, iskolájának, óvodájának fentartásához képest luxusnak számító dolgokra mennek pénzek.Szökőkutakra, testvérkapcsolatokra akár más kontinensekről, óriás rendezvényekre, tűzijátékra stb. Nem akarok demagóg lenni, mert ilyesmire is kell, de nem hiszem, hogy akkor a kis szaros iskolákat viszont meg lehet kérdőjelezni. Mert azok árán nincs szükség szökőkutakra, hogy 6 éves gyerekek tízezrei naponta utazgassanak egy alkalommal járó busszal iskolába, amelynek vezetésébe sincs már túl nagy beleszólása a település lakóinak. Így is városokba kell járni munkaügyre, kórházba, szakrendelőbe,földhivatalba, stb. legalább az alapvető ügyek miatt ne kelljen. Ilyen áron ne legyen színházuk, szökőkútjuk a városiaknak.

Bogyó 2 2012.08.27. 14:25:50

@gondolkodó2: Az a röhej, egyébként, hogy a feladatok zöme marad, ahogy a cikkben is írták, mégis lesz járás. Főleg falvakban, ahol sok területen dolgoznak az emberek, egyszerűen nincs oly mértékű csökkenés, hogy ki lehetne rúgni az embereket, csak ha a színvonal is csökken. Ugyanakkor a járási hivatalokat mégis felállítják nagyobb fizetésű városiakkal, mert nyilván megint nem a 20 km-ről bebuszozó falusi lesz előnyben ott se.
De ha elvitték volna a feladatokat, az is a falut tette volna tönkre még jobban. Így meg országosan hülyeség az egész. Kellene reform, de nem ilyen. Az indokolt feladatokat a nagyobb városi jegyzőkhöz kellett volna tenni és kész. A járási hivatalnak az a lényege, hogy a Kormány közvetlenül irányíthasson, a jegyző főnöke, a polgi, azonban még akár más pártállású is lehet, s ez nem szép dolog.

tede 2012.08.27. 15:02:15

@gondolkodó2: miről beszélsz? 50 millió egy 500 fős falu költségvetése? Szerintem ennek még nézz utána, mielőtt a baromságot leírod. Nővérem lakik egy 7000 fős faluban aminek a költségvetése 1 vagy 2 milliárd forint, most nem emlékszem melyik pontosan, de látszik, ha az alsó értéket is veszem, akkor is arányosan sokkal több, mint amit te megadtál a kis falura.

laci0011 2012.08.27. 16:16:10

Ezt a sok megélhetési politikust a versenyszférával kellene felszívatni,oszt megláthatnák milyen kevesek és milyen nagylelkűen tartottuk őket évtizedekig!

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 16:17:05

@gondolkodó2:
3 ezres településre is túlzás a polgármester meg a képviselő testület is.

@Gyurma73:
Ezek Budapesttel egybenőtt agglomerációs városok, ahonnan jó a közlekedés a fővárosba, nehogy már pont ott legyen a legnagyobb probléma.

@ertelmetlensegi:
Ezzel is egyetértek. Annyit még hozzáteszek, hogy a megyékhez nem tartoznak hozzá közigazgatásilag a megyei jogú városok, a régiókhoz, ha valaha megvalósulnak, jó lenne, ha hozzátartoznának majd.

@Bogyó 2:
Észak-Koreában legjobb tudomásom szerint eléggé kiterjedt az állami szféra. Amit meg én írtam, ott Dánia a példa.

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 16:23:29

@Bogyó 2:
Igen, városban lakok.

A falvak problémája meg kicsit sem azon múlik, hogy hány önkormányzati pozíció van helyben, mert azzal nem tud túlélni egyetlen falu sem. Egy térségi önkormányzat sokkal inkább képes lenne a térségbe vonzani munkáltatókat, mint a falusi önkormányzatok külön-külön. Márpedig a probléma leginkább a munkahelyek hiánya, ezért költöznek el az emberek, és ezért van az, hogy egyre kevesebb iskolát lehet fenntartani kistelepüléseken.

Ami a pazarló közigazgatást illeti, ugyan ez csak az egyik érvem, a másik, az előbb említett mérethatékonyság fontosabb, de azért gondolj bele, hogy 1000 főre 100 ezer bruttó egy polgármesternek, az olyan arány, mint ha egy 50 ezres településnek 5 millió bruttós polgármestere lenne. Ez sarkítás, nyilván ott sokkal több alkalmazott van, de mégis csak egy pozíció, szóval óvatosan azzal, hogy csak ennyit meg ennyit költ egy-egy önkormányzat, mert a méret is 50-ed.

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 16:25:57

@Bogyó 2:
"Igen ez tök jó lenne minden fővárosinak és régióközpontinak. A többiek meg mehetnének a francba."

El kell hogy mondjam, pont a jelenlegi felállás teszi csak Budapestet és még 1-2 várost versenyképessé, miközben a vidék haldoklik. Ha lennének régióközpontok, az már egy továbblépés lenne, hiszen akkor esetleg ezek is ténylegesen központként funkcionálnának, nem csak Budapest lenne. Gondolok itt közlekedésre, beruházásokra, stb.

Belagezapista (törölt) 2012.08.27. 16:28:09

@Bogyó 2:
Ha ésszerűen húznák meg a kistérségek határait, úgy hogy azokat ne uralja 1-1 nagyobb város (pl. nyilván egy Sopron méretű város önmagában önálló járás lenne), akkor pont javulna a helyzet, mert 1-1 kistérségre már érdemes olyan hivatalokat építeni, amelyek leginkább csak nagyobb városokban vannak.

Szúrófény 2012.08.27. 17:21:27

@Ronald: Nehogy má' eldöndtsd a görbe dűlőbe vessed a bukfencet, vagy a bódító maszlagot! Azt a "Vezető erő," Pestről előírja! Rákosi elvtárséknál, oly jól működött!

na4 2012.08.27. 17:35:47

A kozalkalmazottak 3/4-t ki kell rugni. Iszonyatosan sokba kerulnek, oriasi karokat okoznak, tombol a burokracia es a korrupcio. At kell menniuk a realgazdasagba, ahol penzt termelenk es nem penzt visznek el.

gondolkodó2 2012.08.27. 18:14:35

@tede: én egy ilyenben dolgozom tuti infó nekem elhiheted.
Na szóval ez egy körjegyzőség amihez tartozik 3 település egy 450-es költségvetése 51 millió Ft
egy 318-as költségvetése 38 millio Ft és egy 630-as költségvetése 80 millió ft.
A közös iskola fenntartása (nem csak ez a 3 hanem még kettőnek tehát ötnek 100 millió Ft ebből állami támogatás kb 65 millió a többit a saját kis költségvetésükből összedobják az önkormányzatok, hasonlóan a körjegyzőség esetén 30 milliós költségvetés 7 milliót áll az állam a többit 23 millió a három település teszi oda a sajátjából.
Na számolj utána mennyi marad bármire.
Biztos lehetsz az adatokba én raktam össze költségvetéseket.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.27. 18:23:29

@Belagezapista:
Válaszolok de minek...
Mit tudtál budaörsiként elintézni eddig önkormányzati szinten pesten??
Ezután sem fogsz tudni semmit.
Az meg hogy budaörsről át kell menni budakeszire az meg nonszensz.
Egy sokkal nagyobb városból egy arra alkalmatlan kicsire.

Belagezapista (törölt) 2012.08.28. 09:16:54

@Gyurma73:
" Válaszolok de minek..."

Igazad van, teljesen felesleges válaszolnod, addig, amíg meg sem érted, amit írok.

"Mit tudtál budaörsiként elintézni eddig önkormányzati szinten pesten??"

Mert ebből látszik, nem érted meg, mit írtam. Hol jön ide az, hogy önkormányzati szinten? Vagy tévedek, és egy-egy 300 fős faluban talán okmányiroda található például?

Belagezapista (törölt) 2012.08.28. 09:19:20

@Gyurma73:
Ami pedig Budaörsöt, Budakeszit vagy akár Érdet illeti, ezek gyakorlatilag Budapest részei, még ha hivatalosan nem is. Nem érdekel különösen hogyan szervezik meg. A járási rendszer, ahogy én képzelem el, tehát nem az önkormányzatok fölé, hanem helyette, pont nem a fővárosról szólna.

Az is vicces, hogy azzal érvelsz az én elképzelésem ellen, amit most Orbánék megvalósítanak, holott azt én is ellenzem.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Ténytár Facebook csoportjához!


Ide kattintva támogathatod munkánkat!